Annons:
Etikettannonsering
Läst 1253 ggr
Caliara9
1/7/18, 7:55 PM

Vill bli råttägare

Hej. Jag och min sambo önskar bli råttföräldrar inom en snar framtid. Jag har själv erfarenhet av råttor från min tonår och känner mig redo att skaffa små familjemedlemmar igen. Jag undrar nu var man kan få tag på bra uppfödare i Skåne, gärna Malmö eller i närheten av Malmö. Eventuellt skulle vi behöva kolla upp om min sambo är allergisk också, så jag tar gärna emot hjälp angående det också.

Annons:
Kaktusar
1/7/18, 8:15 PM
#1

Angående allergi - Jag är pälsallergiker men har råttor. Det man får ha koll på är hur buren påverkar än alltså skitet från råttorna. Annars är det saker som att inte klia sig i ögonen efter man har tagit på råttorna, akta för klorna, när dom slickar en kärleksfullt brukar ge utslag för mig (jobbigt när dom myser och slickar, men ibland får man offra sig). Annars fungerar det bra för mig :) Lycka till med sökandet efter uppfödare! Och sen är det ganska lätt att gå o göra ett allergitest, om man nu kan göra det mot råttor.

tanglytails
1/11/18, 1:07 PM
#2

I Mars kommer det vara en råtträff i Lund där bl.a. jag ska med råttor & jag kommer ha leverensklar kull då så du får gärna kontakta mig så fort som möjligt så kan vi se om det blir rätt för oss alla 🙂

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Caliara9
1/13/18, 8:57 PM
#3

Åh ja! Hur kontaktar jag dig? :D Och var i Lund är råtträffen? Får vem som helst komma och delta, eller det är bara för uppfödare?

Caliara9
1/13/18, 9:31 PM
#4

Jag hittade dig, tangytails och har skickat en intresseanmälan! 😃

tanglytails
1/16/18, 10:33 AM
#5

Jag ska ha svarat dig annars påminn mig! 🙂

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Upp till toppen
Annons: