Annons:
Etikettråtthjälpen
Läst 841 ggr
IsabellaStubberud
2018-01-06 14:55

Galler längst ner i råttburen..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har beställt en Perfect maxi smådjursbur. Den har ett galler längst ner på buren. Jag kan försöka infoga bild och länk. http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/chincillaburar/382337 Jag undrar hur jag ska täcka över gallret, och om jag borde använda fleece eller något slags dammfrit strö i botten..? Hur hade ni gjort men denna bur? Finns det en lag att råttorna måste ha någonstans att gräva? Det kan hända att jag bara inbillat mig det. Jag kanske bara kan ta kartong för att täcka gallret och fleece över kartongen..? Hur har ni det längst ner i era burar? Skulle bli väldigt tacksam för alla svar!

Annons:
Pyttelite
2018-01-06 15:07
#1

Här har du översiktligt vad som gäller för smågnagare; Jordbruksverket : Så sköter du dina smågnagare.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


IsabellaStubberud
2018-01-06 21:59
#2

#1 tack! Men om jag får fråga. Du ser bilden av buren som jag infogade tidigare. Det är som en låda man kan dra ut, det som återstår då är gallret.. supersvårt att förklara, om du vill så kan du klicka på länken som jag infogade tidigare, där finns mer bilder som beskriver det jag försöker förklara. Hur hade du gjort om du ville ha bottenströ i den buren? Allt skulle ju åka ur på sidorna..

Pyttelite
2018-01-06 22:13
#3

Jag förstår ditt problem men har tyvärr inget jättebra svar.

Om du kollar på de inskickade bilderna i zoopluslänken finns det många olika möbleringar ett alternativ är bland flera att ha en låda i buren.

Kolla igenom bilderna och se om det  finns något bra exempel annars verkar ju buren väldigt fin men det löser ju inte ditt problem. 😕


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


IsabellaStubberud
2018-01-07 08:27
#4

#3 okej, tack ja det ska jag göra!

tanglytails
2018-01-07 09:09
#5

Man ska kunna ta bort gallret har jag fått info om, jag köpte min begagnad & monterad så jag visste inte  så täckte över gallret på min med hyllorna. Samt hade strölåda i bottnen givetvis.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

IsabellaStubberud
2018-01-07 12:16
#6

#5 Okej. Den planerade leveranstiden var i torsdags förra veckan. Den blev försenad, sen kom helgen. De levererar ju inte på helger. Jag får hoppas att buren kommer hem imorgon (måndag). Och då får jag se hur jag ska lösa problemet helt enkelt!

Annons:
Upp till toppen
Annons: