Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1034 ggr
M.anderssons
11/24/17, 7:47 PM

Beställa från zooplus.dk men kan inte fylla i

Försöker skicka iväg min beställning på zooplus.dk men det står att mitt postnummer är fel. Har testat att fylla i allt möjligt men det står att det är fel… har någon varit med om detta innan? Mer specifikt står det att jag ska fylla i fyra siffror utan mellanslag, men att bara ta bort sista siffran i postnumret fungerar inte heller…

Annons:
[KatarinePierce]
11/24/17, 7:49 PM
#1

du mst beställa från zooplus.se

M.anderssons
11/24/17, 7:50 PM
#2

Det är mycket dyrare och de ska kunna frakta till Sverige så jag förstår inte varför det inte fungerar. Fyller ju i att det ska till Sverige liksom…

Novachan
11/24/17, 7:51 PM
#3

varför beställer du från dk när det går att beställa från se? (zooplus.se) Dk är väl den med danska? och då kanske den vill ta ha en dansk postnummer, vilket du inte har - vet ej hur många siffror danska postnummer har dock. så testa att göra samma beställning på zooplus.se?

M.anderssons
11/24/17, 7:53 PM
#4

Som sagt, zooplus.se är dubbelt så dyrt i detta fall (black friday-rea i dk). Och jag löste här på sidan att många rekommenderar att man handlar från den danska hemsidan istället.

M.anderssons
11/24/17, 7:55 PM
#5

Ska köpa råttbur som är på rea nu, och den kostar hälften så mycket från danmark, plus att det står att man ska kunna skicka till Sverige. Undrar bara om någon annan stött på samma problem i och med att många verkar handla därifrån.

Novachan
11/24/17, 7:58 PM
#6

Står det är svensk valuta eller dansk valuta på zooplus.dk? (vet ej om man kan ändra valutan`)

Annons:
[KatarinePierce]
11/24/17, 8:00 PM
#7

Nej. Frakten är ju billigare i se

Fridaaaa
11/24/17, 8:03 PM
#8

#1 Det måste man inte, man kan beställa från dk med  :)

#6 Står dansk valuta på .dk :) 

#4 Beror helt på vad du ska ha, oftast skiljer det inte mycket mellan dk och se .)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Novachan
11/24/17, 8:11 PM
#9

Vad kan frakten gå på?

Katti
11/24/17, 8:12 PM
#10

Det skiljer i genomsnitt ca 30% på priserna mellan se och dk (givetvis sedan valutan är omräknad). Har aldrig haft problem att fylla i min adress. Du kanske måste registrera dig som kund först? Alltså innan du beställer. Jag fyller ju inte i mina uppgifter varje gång, utan de kommer upp automatiskt när jag logggar in. Prova det!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Honestyisdead
11/24/17, 8:34 PM
#11

#7 Hur är det relevant om varan är så mycket billigare?

Novachan
11/24/17, 8:44 PM
#12

#11 Om frakten skulle gå på flera hundralappar så blir ju varan i sig inte så mycket billigare. Men jag har ingen aning om vad frakten går på, prisskillnader och om det tillkommer svensk moms och tullkostnader(?)

Fridaaaa
11/24/17, 8:46 PM
#13

#12 Inga tullkostnader och ingen svensk moms :) 
Skickas från samma ställe i Tyskland dessutom

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Honestyisdead
11/24/17, 8:52 PM
#14

#12 Tror du ts inte har kollat upp det och vet hurvida det är lönsamt eller ej?

Vi pratar om dk, inte Indien. 

Angående svensk moms har jag aldrig stött på det. Tull är det aldrig inom EU.

Novachan
11/24/17, 8:54 PM
#15

#13 Okej, bra att veta! Men frakten då? Har de samma erbjudande som den svenska "köp varor för ett värde av 500 kr och beställningen blir fraktfritt"?

Om själva frakten inte skiljer så mycket så är det rätt fult av dem att ge olika priser (olika värde) av samma vara till olika länder.

Novachan
11/24/17, 9:21 PM
#16

Land                        Forsendelsespris Portofri fra Leveringsfirma

Danmark     kr 29,00 kr              299,00          GLS , DPD

Finland         kr 49,00                                                 DPD

Sverige         kr 59,00                                                 GLS , DPD

Tyskland       kr 39,00 kr              399,00           DHL , GLS

(OBS danska pengar, så ca. 78 svenska kr i frakt, inget alternativ till att få fri frakt(?))

Google translate (för min danska suger):
Vid kassan kan du välja önskat leveransföretag. Om inte annat anges levererar vi med DPD. Det kostar 9 kr extra att levereras av GLS. Observera att GLS endast levererar paket med upp till 20 kg till fastigheten.
Vi levererar inte till Grönland och Färöarna, liksom till en 24-timmars låda eller förpackningsstation. När extra stora varor levereras gäller särskilda villkor då de skickas via leverans. I affären är sådana produkter markerade.

Leveransvillkor för Sverige med Posten eller GLS / Schenker:
Förpackningar upp till 20 kg. Levereras direkt till dörren på vardagar mellan kl. 9 och 16. Paket över 20 kg. kan hämtas på ett av Norges leveranskontor. Om du inte är hemma vid leverans kommer ditt paket att levereras till ett av Norges leveransplatser nära din plats. Du kan hämta ditt paket följande dag. GLS / Schenker levererar alla förpackningar på mindre än 20 kg. direkt till en leveransplats nära dig.

Katti
11/25/17, 8:25 AM
#17

Det är fri handel inom EU, så inga kostnader tillkommer. Tänk dock på att priserna är i lokal valuta. Den danska kronan kostar idag 1.32.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

tanglytails
11/25/17, 4:47 PM
#18

Inga kostnader tillkommer, det står i danska kr vilket inte alla tänker på. Blev själv lurad, haha. Men frakt tillkommer, givetvis.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Novachan
11/30/17, 8:54 PM
#19

Lyckades du lösa problemet?

[KatarinePierce]
12/1/17, 8:19 AM
#20

Beställer du från Zooplus.se Så kostar frakten 29 kr beställer du från Zooplus.dk kostar frakten 59 kr

Annons:
Upp till toppen
Annons: