Annons:
Etikettannonsering
Läst 733 ggr
Zebra02
2017-11-08 18:47

(Säljes) Två honråttor ges bort

Ger bort två honråttor då dem ej fungerar här. Har haft dem sedan den 30 Oktober i år. Fick dem av en tjej i min klass för hon hade inte tid för dem. Men efter att varit här två-tre dagar började dem bita mig och min bror. Dem biter oss både när vi stoppar in händerna och sticker in fingret genom gallret. Har inte bitit förra ägaren och hon fick dem den 13 Oktober förra året. Dem biter ej henne när hon var är och kollade till dem om det fanns en anledning till varför de bet oss. 

Så vi båda har beslutat att hitta nytt hem till dem. Gärna någon med erfarenhet  av råttor. Det är en vit och svart och en naken råtta. Den vit och svarta heter Stella. Den nakna heter Signe. Dem är snälla och trevliga annars förutom mot mej och min bror. Den gamla ägaren hade som sagt aldrig problem med bitande.

Dem finns i Eslöv. Bur, inredning, mat och Pee Wee följer med. Helt gratis, vill bara få dem till ett hem där dem kommer få männsligkontakt. Då jag ej vill plocka ut eller hålla på med dem för risk att göra dem ännu mer bitiga.

Annons:
pellepojken
2017-11-08 20:20
#1

Vill bara säga det att råttisarna ska inte bitas. Men man får också tänka på deras situation. Dom kommer till ett nytt hem med nya människor. Det är nya lukter osv . Flera olika hem. Det blir oroligt för dom och då blir dom otrygga och rädda. Säkert därför dom bits. Du har bara haft dom några dagar. Om dom får förtroende för dig så blir ni säkert goda vänner. Man ska undvika att stoppa in fingrarna genom gallret när man inte är polare än. Tjejerna är bara rädda. Ge dom en chans.

Zebra02
2017-11-08 20:57
#2

#1 Problemet är att vi har blivit rädda för dem då det räcker att någon av oss stoppar in handen så vill dem bita oss. Så dem måste bort för deras egen skull. Eller så får vi avliva dem, för kan inte ha djur som bara står och får mat, vatten och städat. För i början kunde man plocka upp dem och kela med dem, ha händerna i buren men nu går det ej för mig. Den gamla ägaren kan som sagt ha händerna i buren utan problem, här där dem bur nu. Hon kan även stoppa in fingeret genoim gallret.

Det är mina första råttor. Så har ingen kunskap om dem. Och nu när jag väl är rädd för dem räcker det att dem bara vissar tändena eller går mot fingrarna så drar jag undan dem. Vilket inte är bra då det inte hjälper för att få dem att sluta bitas.

pellepojken
2017-11-08 21:40
#3

Ok Det kan vara svårt att hitta någon som vill ha råttisar som är bitiga av sig. Men det finns dom som är vana att ta hand om sådana råttor. Hoppas någon hör av sig. Att avliva måste vara det allra sista man tar till på friska djur. Jag har bara hanar annars skulle jag kunna ta dom. Hör av dig till Råtthjälpen som kan hjälpa dig att ta hand om dom och få ut dom till ett nytt hem. Lycka till

TheCottonCandy
2017-11-09 13:23
#4

Jag bor i  Kågeröd och har redan 3 råttor samt har haft råttor i ca 2,5 år nu. Kan ta  emot dem så de slipper avlivas, skriv ett meddelande om du tycker det låter intressant :)

Zebra02
2017-11-09 15:58
#5

Råttorna har hittat nytt hem

Upp till toppen
Annons: