Annons:
Etikettråttägare
Läst 644 ggr
Klaaraa
2017-11-05 10:20

Aktiva uppfödare?

Hejsan!

Jag går i tankarna att skaffa två små råtthanar. Jag har varit intresserad av råttor ända sedan jag var liten, så nu när jag är äldre kom tanken upp igen!

Jag har kollat en hel del efter aktiva, seriösa uppfödare. Men hittar inte så många :/ Jag bor i Skåne, så det bästa vore ju om det fanns någon bra uppfödare här i närheten. Men jag hoppas att det går att fixa transport om jag hittar den rätta uppfödaren en längre bit bort :) 

Det roligaste vore om där fanns en kull på gång, eller någon planerad i höst.

Med vänlig hälsning Klara

Annons:
tanglytails
2017-11-05 15:17
#1

Här finns en lista bl.a.: rattuppfodare.se

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

tanglytails
2017-11-05 15:20
#2

Om du anser  någon av oss är seriös får du själv avgöra däremot: Lejonhjärtas, Oddpaws & Tanglytails har varsin planerad kull & honorna paras så vi förväntar oss alla kullar denna månaden. (Skåne hela bunten)

Du får gärna komma till SSVs utställning den 19e & träffa oss samt några av våra råttor!

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

zickan
2017-11-06 18:08
#3

Bor man runt skåne/malmö. Så kan du även kika lite på uppfödare i dannmark. de kan ha och kan även veta någon som skall över till malmö. Som nu den 19de tror jag det är en från danmark som skall åka till sverige.  Där kan man få lite bredare möjlighet att hitta råttor. Annars går det mycket upp och ner i vågor. Tycker det varit lite med råttkullar i år mot innan. Eller så har jag bara inte märkt av då de flesta har hittat hem redan när de kommit. Och inte behövs annonserats ut. 

http://www.zickans.com/uppfoumldare---sverige.html

Jag har denna också. Dock är det ungefär en månad sedan jag kollade igenom och försökte uppdatera listan lite.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Klaaraa
2017-11-07 06:58
#4

Tack så mycket för svar! Har kollat in massvis med uppfödare och fastnade för en kull som fanns i Eskilstuna, dit vi faktiskt ska upp mot julen! Men inget är ännu säkert :)

Kaktusar
2017-11-07 15:58
#5

I Eskilstuna? Är det någon uppfödare som har en hemsida? Jag bor just där och vore kul att ha koll på vilka som är nära i ens egna stad. När man blir sugen på att skaffa mer råttor.

zickan
2017-11-07 18:29
#6

Sassko's finns i Eskilstuna har jag för mig.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Kaktusar
2017-11-07 21:29
#7

Okej tack🙂

Upp till toppen
Annons: