Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 1166 ggr
Maliinn86
10/25/17, 11:34 PM

Utebur

Nu är jag tidig med denna fråga. Men tänkte till sommaren kan man ha råttorna ute då? Typ en bur på gräsmattan? Hur har ni löst det i såfall? Måste ju både ha tak och botten. Galler? Eller är det inte bra för dom att komma i direktkontakt med gräs/backen?

Annons:
zickan
10/25/17, 11:59 PM
#1

Har man lite uppsikt så brukar de inte hinna gräva någon gång under och ta sig ut. Är inte tillåtet hålla något djur på gallergolv. Så där får man isf gräva ner nätet och lägga jord ovanpå. Jag hade bara ett burgaller på gräset då och då. Lade ibland  en trä ram runt gallret på gräset. När jag hade ute mina drygaste honor. Så de inte hann gräva någon grop och sticka.
Sedan behöver de en del skugga. Fri tillgång till vatten. Gärna även liten skål de kan svalka tassarna i eller leka/bada om de vill det. Inge måste dock. Jag hade handduk över halva buren eller ett parasoll.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

tanglytails
10/26/17, 12:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#2

Jag hade nog mest haft dom i toppen av en bur eller hage en stund under dagen.. inget galler i bottnen hade jag haft iaf. Men ex toppen av zeno utan bottnen går ju att rasta ett litet gäng i en stund sen ha lite hängmattor eller så med. Jag själv kör med hage men inte nöjd med mesiga nättaket, får fixa något bättre till nästa år.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Kaktusar
10/26/17, 8:59 AM
#3

Aw vilka härliga sommarbilder :D

tanglytails
10/26/17, 4:37 PM
#4

Det var väldigt mysigt att sitta ute en sväng, selar till alla mina hade blivit en stor knut tror jag 😃

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Upp till toppen
Annons: