Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 1719 ggr
Novachan
2017-10-25 18:59

Handla online på Amazon

Hej på er!

Är det någon här som vet hur Amazon fungerar vad gäller frakt, moms, tull osv och  skillnad mellan amazon.com och amazon.uk.co; t.ex. om man beställer från amazon.uk så behöver man inte betala tull för att man handlar inom EU? Men hur blir det med moms, är det redan medräknat eller ska det på något sätt betalas efteråt? Och hur ser man kostnaden för frakten?

Exempel

Amazon.uk.co - Jag lägger en Savic Zeno 2 för £ 59.99 i kundkorgen och går till kassan, men där står det att den kostar £ 62.49. Har de då lagt på frakten eller är det någon annan tillagd summa?

Annons:
loas27
2017-10-25 19:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Håll dig till Amazon UK, känns smidigare enligt mig. Misstänker att det är nån skatt eller så som läggs på efteråt, vet inte själv varför priset ändras. Men frakten ska stå i slutet precis innan du betalar köpet. Så den summan som står är det du betalar, har aldrig varit med om nån extra tullavgift eller liknande. Så såg det ut för mig när jag ska betala.

zickan
2017-10-26 00:01
#2

Kan va frakt. Kan även va import/tull kostnader. Ibland kostar det extra för vissa saker och från vissa länder. Kan inte det där alls. Aldrig förstått mig på amazon.
Kan ju va soim vi har skrymmande här. Att inom landet kanske det kostar en summa för vissa storlekar på pake och vikt. Kanske dyrare frakt för att skicka in i sverige

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Carina-J
2017-10-27 10:26
#3

När du är i kassan får du betala 25% moms. Har för mig att momsen "bara" är 17.5% i England. Det är den diffen som du ser pålagd i kassan. Som jag fattat det så ska företag som säljer mycket till Sverige hålla sig till svensk moms. Det är ingen tull inom EU´s skatteunion.

~Livet är som en cykel. Slutar man trampa faller man av!~

Zandrama
2017-10-30 20:28
#4

Använd annars https://www.boxeez.se/

//Belinda aka Zandrama

Novachan
2017-10-31 09:27
#5

Har du handlat därifrån Zandrama? Och funkar det att beställa Critter Nation double därifrån eller blir det samma problem där?

Zandrama
2017-11-12 07:47
#6

Jag har inte handlat där än, men ska inom en snar framtid (några månader) och när jag kollat upp företaget verkar allt toppen bra :)
Frågade dom också på FB om det verkligen var såpass billigt eller om det kunde tillkomma kostnader.
Jag frågade: Hej!

Jag funderar på att beställa en bur genom er sida.

Men blir det verkligen så pass billigt med frakt och allt? Det känns liksom nästan för bra för att vara sant 😀

De svarade: Hej!

Priset ska stämma, vad som ev kan påverka priset är hur stor (volym) förpackningen är. Det borde dock inte vara ett problem då det troligtvis är ett platt paket. Priset stämmer. Skulle det mot förmodan ha smugit in något fel så kommer supporten meddela dig innan pengar dras från ditt kort så du har möjlighet att ändra dig. 

Med vänlig hälsning,

//Belinda aka Zandrama

Annons:
myismyname
2017-11-12 22:13
#7

Jag har beställt en Critter Nation via boxeez.se! 🙂 Priset där är inklusive moms, tull, frakt etc, så inga extra kostnader tillkom, och paketen (köpte en dubbel + en add on unit) levererades hem till dörren. Leveransen tog nästan en månad för mig (beställde 12 oktober och fick hem buren 7 november). Inga problem alls 🙂

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Zandrama
2017-11-15 16:17
#8

#7 Såg nu att den blivit lite dyrare via sidan xD men men, fortfarande billig :P
Men skulle jag kunna fråga dig om måtten? För jag litar inte riktigt på när jag försökt konvertera dem från inch till cm :P

//Belinda aka Zandrama

Novachan
2017-11-15 17:48
#9

91,4 x 63,5 x 158,8 cm

Om man inte vill/kan konvertera mått från inches från t.ex. amazon.com så kan man kolla produktdimensionerna för samma produkt på amazon.co.uk eftersom de använder cm.

Zandrama
2017-11-15 21:29
#10

#9 Ibland har jag otur när jag tänker :P

Tack ^^

//Belinda aka Zandrama

Upp till toppen
Annons: