Annons:
Etikettråtthjälpen
Läst 637 ggr
[almamk]
2017-10-22 20:00

Råttornas första dagar

På lördag ska jag och min sambo hämta hem våra två råttor, äntligen!! Har läst på otroligt mycket men skulle ändå vilja fråga om hur ni transporterade hem era råttor, vad hade ni i transportburen? Hur mycket hanterade ni era råttor de första dagarna? Anser ni att man ska låta dom vara för att göra sig hemmastadda, eller börja hantera dom på en gång för att de ska vänja sig? Ge gärna lite tips och berätta om era erfarenheter kring de första dagarna/veckorna med era råttor!

Annons:
tanglytails
2017-10-22 20:23
#1

I transportburen: hampaströ, tidningspapper, lite foder i botten, något med vätska (ex gurka). 

Beror mycket på råttorna.. kunnat hantera mina första dagen men är dom ohanterbara så är det ju en dröm i fickan lix. Vad tycker uppfödaren? Det råder en del delade meningar men hade rådfrågat uppfödaren iaf! 

Jag har sagt åt mina köpare att dom kan börja hantera dom dag ett så länge dom är bekväma, det har inte varit några problem hittills men jag kan ju inte svara för andras råttor.🙂

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

[almamk]
2017-10-22 22:45
#2

#1 tack snälla för tipsen! Ska träffa uppfödaren i veckan så får prata med henne då. Förhoppningsvis så kan jag börja mysa med dom redan första dagen!

tanglytails
2017-10-22 22:52
#3

#2 Jag hoppas allt ska gå bra! 😍

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

[almamk]
2017-10-22 23:09
#4

#3 Det hoppas jag med 😍 Man är lite nervös men har längtat efter detta i flera månader nu.. ❤️

tanglytails
2017-10-23 19:43
#5

Det kommer nog gå jättebra, ska du se! 🙂

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Upp till toppen
Annons: