Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1208 ggr
amela87
2017-10-20 11:31

SÖKER råtta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan.  Nu söker jag en kompis åt min lilla Zelda.  Hon är ca 5 månader. Hon är en råtta som jag räddade för ca 1 månad sen, nu börjar hon läka fint och växa på sig. 

Jag söker någon som har en kull innan året är slut. Hanterbara och sociala är ett krav. Jag bor i Göteborg, om transport går att fixas så spelar det ingen roll vart uppfödningen är.  😃 Hoppas lilla tjejen kan få en kompis innan året är slut

(jag är rätt ny på det här med råttor)




Annons:
tanglytails
2017-10-20 12:44
#1

Jag hade rekommenderat minst 2 stycken så dom har varandra om det inte skulle funka & att leka med varandra med tanke på där är lite åldersskillnad iaf :) 

Jag är väldigt säker på att Bluewhite angels ska ha en kull till innan årets slut, hon pendlar regelbundet till Göteborg. Toradoras kommer ha en kull denna månaden om allt går som planerat. Bor i närheten-isch av Bluewhite angels & då kanske transporthjälp kan lösas.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

amela87
2017-10-20 13:30
#2

#1 Åh Tack! Jag har kontaktat Toradoras för intresse av hona ur hennes kommande kull. Så får vi se,  jag ska kika på den andra med.  Hur många honor  kan bo ihop, som max? Jag har inte planerat att ha råtta , gå från en till 3 verkar lite mycket. Men samtidigt förstår jag hur du menar, dumt om dom inte går ihop.😇




tanglytails
2017-10-20 14:16
#3

#2 Det beror på individerna, vissa trivs bäst ensamma, vissa i små grupper, andra i stor grupper. Det är inget som går att förutspå :) 

2 är ju ett par, råttor är flockdjur så isf är 3 ett bättre antal. Brukar alltid vara det antalet som rekommenderas som minst. Vissa låter inte bebisar flytta förutom i par dessutom.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

amela87
2017-10-20 14:23
#4

#3 Aha! Tack då vet jag 😃 Lär mig så mycket jag bara kan nu.




tanglytails
2017-10-20 14:28
#5

Vanliga råttfrågor är också full med info om det skulle vara något. Lycka till!

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

amela87
2017-10-20 14:36
#6

#5 Tack snälla :)




Annons:
[KatarinePierce]
2017-10-20 17:54
#7

Hon är så söt hoppas hon får en liten kompis! Zelda stortivs säkert hos dig

Kalli
2017-10-23 22:30
#8

Här kommer också komma en kull men den blir nog leveransklar i början på nästa år.

tanglytails
2017-10-24 01:08
#9

#8 Vilken uppfödning har du & vart kan man läsa mer? 🙂

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Kalli
2017-10-25 12:05
#10

#9: Jag har världens minsta uppfödning, senaste kullen var 2 år sedan nu. 😃

Men går under Softspot's, finns en otroligt inaktiv Facebooksida. Söker du finns det nog även några kulltrådar här på iFokus. I stammen finns främst Daydreams (numera inte aktiv) och Arinellor.

tanglytails
2017-10-25 16:36
#11

#10, Aldrig hört talas om, spännande! Tack 🙂

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Kalli
2017-10-25 17:27
#12

#11: Nää, på 5 år har jag haft 3 kullar så lätt att missa. Sista kullen såldes dessutom enbart till folk jag redan kände och kullarna innan dess hade jag bara en "ny" köpare i varje, resten såldes inom min kontaktkrets. Så att folk inte hört talas om mig ser jag som ganska naturligt. Eftersom jag sällan har kullar blir det ju sällan någon större reklam för uppfödningen heller. 😃

Upp till toppen
Annons: