Annons:
Etikettannonsering
Läst 653 ggr
Händigaråttan
2017-10-11 00:54

Är det någon som vill ta emot en herre?

Jag har en hane vid namn Eddie som sen tre månader tillbaka bott ensam i sin bur då hans kompis tragiskt gått bort och nu undrar jag om någon har en plats i sin flock för denna herre. Jag har andra råttor också men ena kolonin är för dominant och den andra kolonin tycker att han är för påflugen. Han är absolut ingen aggressiv råtta, mot varken artfränder eller andra djur, men han har svårt att respektera personligt utrymme, lite som att han inte fattar när han kommer för nära eller är jobbig. Det han skulle behöva är en stabil flock/kompis med lugnt temperament/tålamod. Eftersom att jag älskar honom enormt så vill jag att han ska få det så bra som möjligt och bäst för honom vore det att inte bo själv då han älskar andra råttor. Skulle det inte fungera/kännas bekvämt vill jag ha tillbaka honom då jag verkligen är mån om denna kille då han inte haft det lätt innan han kom till mig, är det någon som är intresserad av att adoptera honom? Nu bor vi i Umeå trakten men det viktigaste är inte vart han bor utan hos vem så frakt måste kunna ordnas om detta blir aktuellt

Annons:
Kaktusar
2017-10-11 10:39
#1

Hejsan! Nu såg jag att du hade lagt upp detta inlägg också haha :D Jag vill jätte gärna ta emot honom. Men hmmm Umeå är lite långt bort. Är det svårt att anordna frakt?

Jag själv bor i Eskilstuna och har tagit emot en omplaceringsråtta som är jätte lugn och skulle behöva en partner. Han är 1 år i höst.

Händigaråttan
2017-10-11 13:26
#2

Det bör nog inte ska vara några problem, skall det inte finnas någon Facebookgrupp för detta? Tror att man även skall kunna fråga I råtthjälpen. Önskar jag kunde göra det men har inte Facebook 😂

Kaktusar
2017-10-11 21:07
#3

Jo jag har hört om en facebook grupp… nu är ju det lite tråkigt att jag inte heller har facebook 😂 Som tur har min sambo det. Jag måste prata med honom först om detta. Om ingen annan som bor just i Umeå så kan vi nog gärna ta emot honom.

Händigaråttan
2017-10-11 21:10
#4

Men gör det och kommer självklart kunna berätta mer om honom, skicka bilder och liknande om detta blir aktuellt

Upp till toppen
Annons: