Annons:
Etikettråtthjälpen
Läst 358 ggr
Kaktusar
2017-10-05 12:03

Söker en partner till vår 1årig hane

Hejsan!

Jag är relativt ny på detta forum (har varit lite av en lurker annars) och tänkte att det är dags att bli medlem. Mest för att jag behöver hjälp. En kort bakgrund om mig själv: Jag är råttvan, har aldrig ägd råttor bara passat, påläst och har mycket tid hemma då jag läser studier på distans. 

Så mitt problem, eller jag o min sambos problem. Det är så att vi har tagit över en omplaceringsråtta som är 1 år denna höst - hane, lugn, kelig … döv och halvt blind. Vi har inga problem med det och han verkar inte bry sig. Det positiva är att han inte blir rädd, det negativa är att han inte hör oss ropa på honom(av vana). 🤐Frank heter han förresten, som Frankenstein!

Vi har haft han runt två veckor nu och det är inte lätt att hitta en partner/partners till honom. Så jag tänkte kolla om någon har lite tips. Jag har kollat på råtthjälpen men råttor verkar gå åt där snabbt. Vad föreslår ni? Någon som har en 1:årig omplacerings hane kanske? 

Tar emot alla tips! 😃

Annons:
Kaktusar
2017-10-05 12:13
#1

Insåg nu att det fanns lite råttor att hjälpa på facebook… tack vare min sambo. Jag har inte själv facebook så förstod inte hur det fungerade haha.

tanglytails
2017-10-05 17:46
#2

Hade nog själv satsat på två yngre, kan vara komplext att få ihop råttor i högre ålder som är jämngamla. Vet ni hur länge han bott ensam?

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Kaktusar
2017-10-05 21:12
#3

Jo vi har pratat om det, att det är ett alternativ som kanske är enklast (om han nu inte vill bo med någon så har ungarna varandra). Vi har haft han runt två veckor hos oss, det var lite prat om att återförena honom med hans förra flock men det blev inget. Så nu tar vi lite initiativ för att låta honom ha det så bra som möjligt hos oss. 

Jag tror inte han är ett omöjligt fall att bilda en flock med.

Upp till toppen
Annons: