Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 1170 ggr
amela87
9/26/17, 4:06 PM

Upphittad råtta söker bur!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår hittade jag en liten tamråtta i buskarna utanför mitt bostadsområde. Jag såg direkt att det var en tamråtta och tog henne till veterinären. Det visade sig att hon hade lite sår på tassarna och löss så nu behandlas hon för det.  Hon är jätte fin och snäll liten tös som fick flytta in i min gamla hamster bur. Hon trivs bra  där sålänge men skulle vilja ha en större bur. 🙂 Detta var inget planerat utan vi gör så gott vi kan med det vi har. En ny råttbur kostar en hel del och jag har ingen tur att hitta någon billig på blocket (i närhetern av Göteborg)

Finns det någon som säljer sin gamla bur?




Annons:
Kalli
9/26/17, 4:14 PM
#1

Jag har ingen bur att sälja. Men hojta om du behöver låna en bur så har jag nog någon. :)

tötenöten
9/26/17, 4:21 PM
#2

Underbar att hon fick komma in till dig! Tänk bara på att hon behöver en kompis :)

Kan tipsa dig om grupper på facebook så som råttannonser för att nå ut till fler folk om att du söker bur, sedan så är Råttorna också en bra grupp för allmän diskutering.

Lycka till med allt!

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

amela87
9/26/17, 4:36 PM
#3

#1 Tack så mycket! ❤️

#2 Tack snälla! Ja, nu behandlas hon ett tag framöver, men såfort hon har större bur och är färdig med all behadling så är planen att skaffa en till liten hona.  Detta med råttor är helt nytt för mig, har dock vart hamsteruppfödare så har erfarenhet av smådjur iaf 😇




tanglytails
9/26/17, 4:39 PM
#4

Synd det inte är i Skåne men jag delar i råttgrupper på fb & hoppas du får napp!

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

tanglytails
9/26/17, 4:40 PM
#5

Kanske kan du få kontakt med råtthjälpen & dom kanske hjälpa er.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

zickan
9/27/17, 1:44 AM
#6

Vill bara påminna om att alla som hittar djur ute som någon kanske har dumpat eller som är på rymmen. Måste polisanmälas som upphittad. Finns alltid en chans att det är någon som letar. Mindre troligt när det kommer till burdjur som hittas utomhus. Ändå bra att göra det lagligt. 
Tror det är efter 14 dagar som upphittade djur kan sägas tillhöra upphittaren helt och tillåtet att säljas vidare osv om ingen ägare anmäler djuret försvunnen inom den tiden.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
amela87
9/28/17, 12:11 PM
#7

#6 ok :) då gör jag det. Har delat i Indien djurbutiker




Mymlan&Vifs
9/28/17, 12:17 PM
#8

Så fin! Gör alltid ont att se att någon har slängt ut sin råtta.

Upp till toppen
Annons: