Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 684 ggr
Poptart
9/12/17, 10:00 PM

Råtta bet hål på huden!

Min ena råtta har alltid betett sig annorlunda. Han är väldigt känslig, och jag har blivit biten och riven men det var dock när jag plockade upp honom. Men nyligen när jag hade dom utsläppta på golvet attackerade han min fot av ingen anledning och bet hål på huden. Han släppte inte heller när jag försökte gå undan utan bet verkligen hårt. Efter det så stoppade jag in dom i buren. (Blödde väldigt mycket). Jag vågar inte hantera honom, jag vet att man igentligen ska stå på sig och hålla handen kvar om dom tex biter men jag har svårt för det. Han är en djuraffärsråtta och han har alltid betett sig lite märklit :( skrev ett inlägg om detta förut också, men kan han ha psykiska problem?

Annons:
[KatarinePierce]
9/13/17, 7:43 AM
#1

Har du bara en?

Poptart
9/13/17, 11:28 AM
#2

Nej såklart inte. Han har en bror som är helt ok med att bli upplockad har aldrih betett sig som honom och har aldrig visat aggressivt beteende mot mig

[KatarinePierce]
9/13/17, 4:01 PM
#3

Skulle kontakta veten

tanglytails
9/13/17, 4:15 PM
#4

Vanliga råttfrågor har mycket. Bokmärk är mitt tips. 
Bitande råttor, otama råttor, att tämja råttor & beteende. 

Det kan vara så att fötterna förknippas med ex lek. Jag har märkt flera av mina förföljer fötterna & det går att leka med dom så (mina verkar dock förstå när det inte är lek, har inte blivit biten i fötterna).

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Poptart
9/14/17, 10:32 AM
#5

Jo ibland har det hänt att dom jagar mina fötter haha, men den här gången var det annorlunda. Han bet hårt och djupt och släppte inte. Ska dock kontakta vet

tanglytails
9/15/17, 3:13 AM
#6

Dina fötter luktade inte mycket? annorlunda?

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Annons:
Upp till toppen
Annons: