Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 341 ggr
Kashii
7/26/17, 2:25 PM

Beteende pga löp?

Har en tjej som vi är lite osäkra på när det gäller ålder. Men nu när hon är ute och springer lägger hon sig platt då och då. Hon är även väldigt pipig när man lyfter upp henne (vilket hon inte brukar vara). En av våra tidigare råttor betedde sig lika och då var det livmoderinflammation. Var till vet idag med Maja, men inget hittades. Så min fråga är då: kan det vara så enkelt att hon löper? För hon eller någon av de andra boar ordentligt med tidningspapper. Men hon visar inte på de vanliga "symptom" på löp jag tidigare sett med studs, darrande öron o lyft med rumpan när man rör henne på rumpan :/

Annons:
tanglytails
7/26/17, 5:32 PM
#1

Råttor boar ofta utan att löpa dock. Det är naturligt beteende för dom. Kan pipa pga tonåring (ni vet ju iofs inte åldern), löp (som ni nämner, ibland kan dom bli lite förändrade under den tiden vad jag förstått). Inte alla honor visar när dom löper.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Kashii
7/26/17, 8:34 PM
#2

När vi hämtade Maja så sa dom att hon var 4månader. Men sättet hon är och stlk säger mig att hon är äldre.

tanglytails
7/27/17, 1:50 PM
#3

Råttor kommer i olika storlekar dock. Finns små honor, stora honor, mellanstora honor osv. så storleken säger nödvändigtvis inte mycket om ålder. Sättet är också individuellt. Vissa honor är galna, vissa är lugna, vissa är en balans mellan båda.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Upp till toppen
Annons: