Annons:
Etikettannonsering
Läst 549 ggr
Furaha
7/4/17, 11:52 PM

SÖKES råttbäbis, hane

Hej jag söker en ung råtta I Umeå trakten, är det någon som har tips om uppfödare eller vet uppfödare på andra ställen som har möjlighet att resa, har en råtta i akut behov av sällskap

Annons:
zickan
7/5/17, 2:16 PM
#1

Vet ingen uppåt som är aktiv just nu. Men transporthjälp brukar inte va allt för svårt att hitta under semester tider. Vill även tipsa om råtthjälpen. Kanske finns ett jourhem åt ditt håll. De kanske har som söker hem

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

JennyME
7/9/17, 7:50 AM
#2

Hej! Det är väl dig jag fick Harry av, eller heter han Edgar? Blev osäker då jag läste gammalt inlägg :) har ny mob & nr så har inte kvar ditt, skulle vilja fråga lite om honom, gjorde ett inlägg här på forumet precis.. Tänkte om du försökt sätta honom med annan hane än den han inte kom överens med? Har förberett ett större boende åt honom men tänkte om han kan gå med en hanunge tex så får de flytta in i det nya samtidigt

tanglytails
7/9/17, 3:30 PM
#3

#2 Ett tips är att introducera två bebisar isf. Oftast lättare & bättre för bebis att ha en jämnårig att härja med om herren du redan har är äldre.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

zickan
7/10/17, 1:38 PM
#4

#2 menar du från mig får du gärna skicka pm eller skriva på zickan's rattery på fb. namnet är något tidigare ägare satt och inte det som står på stamtavlan. Tyvärr är min skalle total kaos av allt extra jobb. Men nya viakrien funkar toppen och har även tagit pass åt mig kommande vecka. Så nu kommer det lugna ner sig. Blir jag lättare att nå igen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

JennyME
7/10/17, 2:39 PM
#5

Zickan - jag menade ts Furaha :) tror inte att min råtta har någon stamtavla, vet inte mycket om hans bakgrund alls mer än att han inte trivdes med sin burkompis men vill gärna ge honom en chans till att få en kamrat så tänkte om det var något speciellt tidigare ägare ts visste som gjorde att det blev bråk

tanglytails
7/10/17, 5:14 PM
#6

TS, om även din råtta bott ensam i 6 mån som JennyMEs från dig har gjort så borde du tänka på att det kan bli jobbigare att få ihop dom. Dock om han bott ensam så länge så var det ju akut redan 6 mån tillbaka.. :/ 

& jag hade tagit minst 2 unga (dom unga ska isf vara i ungefär samma ålder) så dom har varandra samt ofta enklare att introducera & ifall det inte går alls så har dom åtminstone varandra.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Annons:
Furaha
7/10/17, 11:11 PM
#7

Jo då JennyME detta är killen Harry bodde med och jag vet inte särskilt mycket om hans bakgrund heller, omhändertog honom från Uddevalla, tror dock inte Harry skulle funka med andra men du får gärna testa. Oavsett så är jag i akut behov av en eller flera unga hanar som Edgar kan få bo med

JennyME
7/11/17, 12:02 AM
#8

Lycka till med sökandet :) Tycker inte Harry verkar dominant, eller? Han är inte som någon råtta jag haft innan iaf, till storlek framför allt. Han lyssnar på Nej iaf.. Han försökte bita i min tröja /arm när jag höll den utanför buren idag och backade direkt när jag Nejjade honom.. Vet inte vad han vill riktigt, känns som att han vill mer än vad han vågar :/

Furaha
7/11/17, 2:28 PM
#9

Tack så mycket jo jag har kört med ganska mycket nej mot honom och en sprejflaska med vatten i, har alltid funkat men han har aldrig fått för sig att bita i mina kläder så det låter märkligt men är han för jobbigt tipsar jag om sprejflaska

tanglytails
7/11/17, 7:17 PM
#10

Spraya vatten på en redan osäker råtta är ju knappast en bra idé.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Furaha
7/12/17, 9:38 AM
#11

Ja nä det är ju lite av en självklarhet, men jag använde det typ när han muddrade krukorna, men ja det jag gjorde för att han skulle lita på mig va att ta med honom, typ när man hänger tvätt, lagar mat, dammar och liknande, tyckte det fungerade bra då han så blev van vid ens doft men även att man rörde på sig och sådant

JennyME
7/12/17, 3:34 PM
#12

Jag luktade säkerligen annat djur eller något, var inte så att han högg utan ville mest se hur jag reagerade typ men backade vid nej.. Han har inte haft några tandproblem? De ser lite "gamla" ut. Skojade med min pojkvän att han kanske är en "kloakråtta" pga storlek ;) han måste vara bra mycket över medel, läste de ska väga max 500 gr

Upp till toppen
Annons: