Annons:
Etikettannonsering
Läst 674 ggr
Furaha
6/2/17, 12:03 AM

Hane för omplacering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag har en hane vid namn Edgar som är ute efter en ny ägare. Han har bott med mig sen innan jul och när han anlände så hade han även en burkamrat. Men varken denna burkompis eller jag klickar helt med honom. Han skulle behöva en ny start hos en ny ägare som kan ge honom den kärlek och tid som han behöver. Han kommer vara bosatt i Göteborg i ytterligare tre veckor men sen kommer vi alla att flytta upp till Norrland. Om någon skulle känna sig manad att ta sig an min söta pojke så tveka inte att höra av er men måste erkänna att jag är noga med hos vem gubben hamnar då jag trots allt älskar honom.

Annons:
tanglytails
6/2/17, 1:30 AM
#1

Har din andra råtta en burkamrat till då?
För dom ska minst bo två & två men det vet du säkert redan.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Furaha
6/2/17, 7:57 AM
#2

Jo då han har blivit placerad med två andra herrar och blev, efter att han fått flytta in med råttor som uppskattar honom, trots att han är jobbig, en jättemysig och go råtta

Elisabeta
6/2/17, 8:42 AM
#3

Hej!

Jag bor i Gbg. och har länge haft råttor både flickor och pojkar. Jag kan ta honom fr o m  21/ 6, jag vill ha hanar fr o m nu. Kontakta mig om du tycker att det går bra.

Elisabeta
6/2/17, 8:43 AM
#4

En detalj: beskriv litet hans beteende, om han bits, hur och på vilket sätt. Tack!

Furaha
6/2/17, 10:10 AM
#5

Han är försiktig och nafsade mig de första dagarna han var här men nu för tiden så är han mycket duktig och går alldeles utmärkt att handmata med godis utan risk för fingrarna. Annars så är han en kille som behöver mycket material att bita i, uppskattar en bur som har spån och hans favoritmat är fullkornspasta och kokt ägg. Stor del av tiden ägnar han åt att sova och han älskar att få sova i ärmen på koftan om man är ute och går eller i en tjocktröja om man äter mat eller kollar tv. Snö är ingen höjdare så i kalla väder håller han sig helst innanför jackan. Gubben är mycket nyfiken och kommer gärna fram och klättrar på dig men är försiktig när det gäller att röra honom för mycket om man är okänd. För övrigt så älskar han att jaga saker, särskilt trasan när du torkar golvet och han har aldrig bitit på några kablar för mig och är i allmänhet inte särskilt ansträngande att ha ute lös. Trä däremot har han varit på litegrann men han är i allmänhet duktig på att lyssna på tillsägelser men huset i hans bur är tyvärr inte det finaste. En annan sak som han älskar är att vara ute, då blir han till en helt annan råtta och är riktigt underbar att titta på.

JennyME
6/9/17, 5:36 AM
#6

Har fött upp råttor förr (hanarna var alltid favoriterna ;) & tar emot omplaceringar.. har två höga rått/fågelburar på vinden kvar & har länge känt att jag saknar att ha råttor, ett av de bästa husdjur jag haft helt klart :) Nåja jag är 33, bor i Borås med två barn på 14 & 9.. hos oss bor även 12 st djur varav hälften ca är omplaceringar.. katter, kaniner, hamster, ödlor, vattensköldpadda, landsköldpaddor :) De allra flesta djur stannar kvar här men känner jag att de inte trivs & att de kan få det bättre så letar jag nogavefter det rätta hemmet & erbjuder mig alltid att ta tillbaks om det inte funkar. En liten råttherre hade varit mysigt att ha, av egen erfarenhet/uppfödning så blir de så himla goa & tama med lite tålamod :) min äldsta råtthane blev 4 år, han var mer som en hund än råtta, fräste åt katten gjorde han med ;) Skicka ett mess eller ännu bättre sms om det låter intressant :) 0704885357. Mvh /Jenny

Annons:
JennyME
6/9/17, 10:11 PM
#7

Ursäkta om det är lite OROLIG men en Linnea smsade mig, vet ej om det var från denna sidan men smsa gärna igen då min mobil vägrar starta så hann inte svara dig

JennyME
6/9/17, 10:12 PM
#8

OT inte orolig haha

Upp till toppen
Annons: