Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 526 ggr
Furaha
5/21/17, 7:15 AM

Oönskat tuggande

Nu undrar jag lite över er uppfostran på era råttor. Jag har nu sju råttor varav tre bott hos mig sen de va små och de andra fyra tillkommit på vägen, och gud vilken skillnad det är. Mina tre orginalkillar biter endast på kartongerna de har blivit tilldelade medan de andra biter på allt. Sängar, lister, kablar, soffor, you name it. Vad beror detta på? Är det jag som är för hård, de som är dåligt uppfostrade eller varierar det mellan individerna? Om det nu är dålig uppfostran hur lär man dem lättast att sluta? Mina "nej sluta" betyder föga när de väl fått tag i något men jag fortsätter kämpa på med det, har även använt en blomspruta för att få dem att lämna krukorna ifred men tillfredsställande resultat. Men vad är era tips?

Annons:
tanglytails
5/21/17, 11:47 AM
#1

Dåligt med tuggmaterial i buren kanske?  Finns ju bättre material än kartong för att gnaga på. Ex. grenar, hundtugg osv. Brukar ge dom där tandborsttuggen för hundar.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Furaha
5/21/17, 4:21 PM
#2

Ja men jo självklart har de grenar och sådant också, alla råttorna har tillgång till det, dessutom lika stor tillgång men det är ändå så att de tre inte rör något och de andra rör allt

tanglytails
5/21/17, 7:14 PM
#3

Vissa råttor är väl helt enkelt mer förtjusta i att gnaga. Dom är ju individer så.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Upp till toppen
Annons: