Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 782 ggr
Allie001
2017-05-04 17:06

Biten av råtta

Hej jag är en nybörjarägare till råttor, och har haft dom i typ 2 månader nu. Båda är hanar och den andra är lite större än den ena. Den mindre har aldrig bitit eller nåt. Har aldrig verkat arg eller nåt heller. Den andra ska dock hela tiden vara på sin andra burkompis och tving-putsa honom, vilket den mindre inte gillar och det slutar med en massa pip och bråk. Nu vill den stora putsa mig också villket är ganska obehagligt och jag har provat med att blåsa på honom när han gör det men det hjälper inte särkilt mycket :/ nu när jag plockar upp honom river han mig riktigt ordentligt och igår blev jag biten så att det blev hål i huden och det blödde ganska mycket. Jag vet inte vad jag ska göra….Jag och han har inte lika bra kemi som den mindre råttan men jag gillar ju honom fortfarande…

Annons:
Smileuto
2017-05-04 17:38
#1

Råttor ska ju inte bita egentligen, Men om han inte ger sig så är det kanske så att du får fundera på kastrering Jag har en hane som är ca 1 år och han var galen antagligen pga pubertet Men han blev väldigt lugn och snäll efteråt

Upp till toppen
Annons: