Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 618 ggr
Gabbeswe2
2017-04-24 23:17

Bråk! Ny inflyttade råttor!

hej! jag har haft en hona ensam i 2 månar nu och fick 3 små bebisar idag! jag har läst om att sätta ihop råttor o så, och som det värkar så kan det i vissa fall ta ett tag innan råttorna blir "vänner". till saken: jag skulle testa efter ett par timmar att dom skulle få träffas på en neutral plats. och så satte jag två råttor i sängen (ny bäddad) o när den "stora" råttan kom nära den pyttelilla råttan så börjar dom bråka! den lilla fick inga sår. första gången jag satte ihop råttor så gick det jätte bra men inte denna, och vet ju inte om det beror på att den stora råttan varit ensam så länge.

undrar bara om detta har hänt er och när det slutade, skriv om ni har några frågor!

tacksam för svar! :)

Annons:
Gabbeswe2
2017-04-24 23:18
#1

ska tillägga att jag ska kontakta uppfödaren imorgon!

pellepojken
2017-04-30 17:46
#2

Ett lite sent svar.   Att det gick bra första gången o inte den andra kan bero på humöret råttisarna. Det kan vara små detaljer i deras språk dom gör att dom surnar till. Det kan även vara ungen som börjar bråket för att hävda sig. Det där brukar lägga sig efter ett tag när dom lärt känna varandra o gjort upp sina inbördes ställningar. Det kanske redan är klart o allt är bra nu.

Upp till toppen
Annons: