Annons:
Etikettannonsering
Läst 1081 ggr
zickan
2017-04-21 11:56

upphittade

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Dessa tre gosiga herrar vandrade runt i Långahyttan. Inte hittade på samma plats men alla inom 600 meter. Troligen från samma hem. Nån har haft en rymning eller så har dessa skönheter blivit dumpade. 
Har troligen varit ute sedan påsk eventuellt längre. Två var smuttsiga och lite medtagna men alla tre har blivit väl omhändertagna och mår bättre. 
De har troligen klarat sig igenom 10 minus. Förhoppningsvis finns inga fler där ute. Vet du någon som kanske haft dessa råttor? Saken kommer polisanmälas. Inte lagligt släppa ut djur och tro de kommer klara sig bra. Ett under att dessa har överlevt utan problem, fast de är väldigt tama och goa. Inte hör hemma utomhus. 

Har du mer uppgifter om hur gamla dessa är. Eller om du vet med dig att det kan finns fler lösa på samma plats. Tips mottages väldigt gärna. Vågar du inte uppge vem du är. Skaffa ett nytt konto här på iFokus och skriv anonymt till mig. Vore skönt att veta hur gamla dessa är, om de kommer från nån uppfödare så denna får veta att de är okej. Eller om det finns fler där ute. 

Råttorna bor hos en tidigare råttägare just nu och kommer inte hamna utomhus igen. Kanske att de kommer söka nytt hem snart.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Elisabeta
2017-04-21 22:27
#1

Hej!

Är detta långt ifrån Göteborg? Jag kan tänka mig att ta hem ett par, men tyvärr om 7- 8 veckor, ifall inga andra har tagit dem.

Vixxen
2017-04-23 22:15
#2

Vet inte var Långahyttan är, men Långshyttan ligger i Dalarna.

zickan
2017-04-25 23:44
#3

Ägaren som dumpade dessa råttor är även lokaliserad nu.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
2017-04-26 00:43
#4

Detta är förre ägaren som valde att dumpa dom till slut. 
http://rattor.ifokus.se/discussions/571668c98e0e7445ea003391-hjalp-dom-vager-jatte-lite

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Mymlan&Vifs
2017-07-19 13:27
#5

#4 Usch vad tråkigt att höra. Jag följde den tråden i hopp om att det skulle få en god framtid. Rysligt sorgligt.

zickan
2017-07-19 15:58
#6

#5 peppar peppar tipsade personen som släppte ut dom om var de var. Så de kom in. Har fått vård. Äldsta killen har fått svansen amputerade och som det ser ut nu flyttar de till permanent hem på lördag.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Upp till toppen
Annons: