Annons:
Etikettavel
Läst 2443 ggr
minitinijattor
3/6/17, 10:47 PM

Omplacering som gått åt skogen..

Sålde mina älskade råttor, något värre har jag aldrig giort innan gjorde så fruktansvärt ont. Men var helt säker på att dom skulle komma till ett bra hem, personerna verkade som rätta människor och insatta och förstod att det skulle bli ett evigt hem. Så mycket för det. En vecka senare skriver dom till mig att dom inte kan ha dom kvar av okänd anledning. Dom vill ha tillbaka alla pengar och att jag hämtar dom 100 km bort. Gick inte med på det. Sen har det hållits på i två månader. Idag sa hon att jag får hämta dom gratis endast 40 km bort hos en värdinnan som hade tagit över dom men dom funkade inte med hundarna. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Älskar mina killar och jag har ångest och mår dåligt över detta. Hämta dom är ett alternativ men sen då? Jag är borta från 7 till 17 5 dagar i veckan och pågrund av min sjukdom (därför jag sålde dom) orkar jag ingenting när jag kommer tillbaka hem. Vet inte vad jag ska ta mig till eller göra.

Annons:
molam
3/6/17, 10:51 PM
#1

HAr du ingen som kan hämta dom åt dig, och kanske ha dom tills du känner dig bättre?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
3/6/17, 10:52 PM
#2

Eller ja alltså att din vän/Familjemedlem är Tillfällig ägare till dom?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

minitinijattor
3/6/17, 11:00 PM
#3

Nej har ju ingen som vill ha råttor och min sjukdom är inget som kommer bli bättre eller gå över tyvärr.

[AnimeV4]
3/6/17, 11:24 PM
marathos
3/7/17, 11:35 AM
#5

Var finns råttisarna?

Elisabeta
3/7/17, 2:30 PM
#6

Hej!

Var bor du någonstans? Jag vill ha 2- 3 hanar men kan ha dem fr o m veckan efter Påsk. Va tycker du? Jag bor i Göteborg.

Annons:
zickan
3/7/17, 2:52 PM
#7

Rent lagligt  behöver du egentligen inte göra nått alls. Du är inte längre deras ägare. Utan den som äger dom som skall se till så de får bra hem, om man inte avtalat om nått annat somen del uppfödare kan gör. 

Men man vill ju oftast hjälpa själva råttorna när de hamnar i det läget, Har man svårt att ta sig själv. Kolla runt till andra personer om de kan hjälpa till. Kolla med råttägare som bor nära om de kan tillfälligt ta hand om dom tills man hittar nytt hem eller om nån annan kan ge dom hem direkt. Kolla som sagt med råtthjälpen. Där kan du också få hjälp

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

minitinijattor
3/8/17, 8:59 PM
#8

Tack för svar. Dom finns i Dalarna. Ska hämta dom imorgon, har fått en viss oro att dom har van hanterats och deras beteende ska ha ändrats, under stimulerade och magra. Peppar peppar att dom är okej, fan vad dum man är att man inte kollade upp bättre innan man sålde.

Nathly
3/9/17, 8:34 AM
#9

Hej! Om det inte har löst sig så bor jag i Dalarna och kan möjligtvis ta hand om dem ett tag.

pellepojken
3/15/17, 5:53 PM
#10

# 8   Hur mådde dina killar ? Var dom välskötta när du fick dom tillbaka ?  Har du hittat något föralltid-hem åt grabbarna ?

minitinijattor
3/16/17, 6:04 PM
#11

Tjocka, fruktansvärt tjocka, hårdbantning ett tag nu sen får vi se. Dom verkar ha tappat livsgnistan. Ska köpa en ny bur till dom och ny inredning.

pellepojken
3/16/17, 7:23 PM
#12

Dom har kanske inte haft det så bra. Men nu är dom i trygghet så dom blir snart sig själva igen ska du se. Massor med kärlek behöver dom nog nu. Lycka till.

zickan
4/26/17, 1:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#13

Gått åt skogen kan man lugnt säga. De blev till slut dumpade ute. Hittades efter senaste svängen av närmare -10 efter påsken. 
En av mina illervalp köpare fick veta att det var en råtta lös. Hittade tre som hon valde lämna här hos mig i dag. 
Efter lite letande var det lätt att hitta en annons trådskaparen med bilder som är identiska med dessa råttor. Och trådskaparen bor i samma by som dessa tre hittades. 
De är lite undernärda, god livsgnista. En killen har en rejäl svansskada som ser lite äldre ut. Förhoppningsvis får vi tag på en veterinär nästa vecka som kan amputera av den döda svans biten.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
[AnimeV4]
4/26/17, 2:04 AM
#14

Men herregud! FRUKTANSVÄRT! Jag hoppas att råttorna mår bättre snart! 🤗🌺

molam
4/26/17, 4:08 PM
#15

#13 vare du som hade skrivit i "Råttorna" på fejjan med? Fyf*n för folk asså v-v min ena råttis (Min första) blev ju dumpad med…

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

zickan
4/27/17, 12:33 PM
#16

#15 precis

#14 Flera har hört av sig och vill ställa upp att ta en av dom. En bekant hörde av sig i dag och erbjöd att kanske ta alla tre eller iaf 2 av dom. Tredje herren har lite hormoner som spökar. Han juckar en del på de andra som tur nog inte tjurar ur på honom. Får då kommer det bli bråk. 
Känns som den tredje herren skulle må bra av kastrering/kemchip för att lugna sig lite. Han drar sig även undan mer, mer försiktig och feg. 
Han får flytta med sina kompisar till råttvant hem som erbjudit sig ta alla tre. Eller flytta hem efter kastreringen till en som är van med att hjälpa just lite hormonella och/eller osäkra herrar.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

pellepojken
4/28/17, 9:52 PM
#17

# 13   Vaa tusan, fattar jag trögt ? Sitter trådskaparen o skriver rena rama lögner ?  Läste på "Råttorna" om detta men det var här lögnhalsen satt o skrev.

Jag kan hjälpa till med ett bidrag till råttisens svansamputation om det behövs. Skönt att pojkarna har ett hem att komma till. Vilken tur att de små liven hittades så dom kan få fortsätta sina liv i trygghet. Vilka djävla människor det finns.

zickan
4/28/17, 11:25 PM
#18

Väldigt snällt av dig. Tror det löser sig för dom. Svårast var nån som kunde ha ena herren under läkning ifall kastrering behövs och det känns som han behöver det. Men en råttvan bekant som hjälper råtthjälpen kan ställa upp att ha koll på läkningen. Jag ska höra med veterinären nästa vecka om jag inte kan få en tid. Även anmälda som upphittade till polis så de har koll på läget. Enklare våga göra mer som kastrera. Fått lite mer info från annat håll som passar in på råttorna och en annan person har kollat runt med alla de kunde hitta. Med det namm person hade på det område som de skulle blivit sålt till. Men ingen har dom råttorna fick jag höra i kväll av personen som kontaktat folk med det namnet.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: