Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 469 ggr
Meeriv
2017-03-01 21:36

Hjälp ang sår

Hej! Jag har två råtthanar på ca 3 månader som är från samma kull. Idag märkte jag att ena hanen har fått sår på hakan, två "hål" typ och nåra små på svansen. Är ganska råttvan men har endast ägt honor tidigare och aldrig upplevt något liknande. Först trodde jag de kunde vara skabb men de är endast på hakan och lite på svansen plus att de två hålen lika gärna kan vara ett bett. Kan de ha lekt lite för hårt eller är de tecken på tidig aggression eller skabb ändå? Visst brottas de med varandra men de har aldrig låtit och de kan sova och äta tillsammans och verkar komma överens utan problem för övrigt.

Annons:
pellepojken
2017-03-03 18:53
#1

Hej Nej jag tror inte alls det är en tidig aggression. Råttpojkar i den åldern kan leka så det ryker men utan blodvite ska det vara. Det brukar inte bli två hål vid ett bett. Om det är skabbe så brukar det börjar omkring huvudet. Har inte sett det på svansen. Håll bara kolla på om det är skabb. kan Du ringa till en veterinär och få Strongjorde utskrivet.

pellepojken
2017-03-03 19:08
#2

Medicinen mot skabb heter Stronghold.  Jag skrev på mobilen o den lever sitt eget liv.

Upp till toppen
Annons: