Annons:
Etikettråttägare
Läst 701 ggr
zickan
2/27/17, 2:21 PM

Vad saknar ni i affärerna?

Nu finns det en liten lucka att kunna påverka vad som säljes i en affär. Är en bekant till mig som funderde på att starta upp sitt gamla företag med reptiler, insekter och djur tillbehör. Precis innan han lade ner sist så sålde han Stl ströet. Var då rätt populärt och fanns även på granngården. Om det går att få tag på igen. Finns det intresse av sånt?

Stl ströet var en form av pappers strö. Gjort på strimmlade papperssäckar, papper och liknande. Efter stl ströet försvann från marknaden, ersattes den av carefresh. Stl strö är liknande, inte samma roliga färger dock. Men större säckar och billigare pris. 

Samma om ni vet nån inrednings sak, burar eller foder ni saknar där ute. Välkomnas tips att kolla upp. Kanske blir att det går och få tag på så han tar in det.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Iskall
2/28/17, 12:00 AM
#1

Saknar de mesta inom rått vägen i min lokala djuraffär. Där finns det bara nå enstaka saker till råttor och ett slags foder.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

LindaBlue
2/28/17, 2:02 AM
#2

Inte råtta, men ett tips, jag har hört illerhagar är svåra att få tag på. :)

zickan
2/28/17, 9:57 PM
#3

#2 gett det tipset också. Lyckades själv få tag på två innan 24ptes slutade ta hem dom. Dumt nog sålde jag ena. Verkar dock svårt och dyrt att ta hem dom. Men hoppas han eller nån annan lyckas. Skulle vilja ha en till. Skönt med en extra man bara kan ta med sig. Min använder jag som rumsavdelare.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Grodan
3/4/17, 10:51 PM
#4

Men zickan, har du ens provat STL-strö på råttor?

Det är sönderstrimlade wellkartonger med dålig uppsugningsförmåga. Totalt värdelöst! (Varning för flamewar! :-P )

Apropå hagar, råtthage i plexiglas vore en dröm om man kunde köpa o slapp göra själv… haha

Önskar kunna få tag i alternativa burar, dvs inte burar från de där stora företagen som gör skit utan tanke på att levande djur som ska bo i buren och vad som är lämpligt för ett djur att bo i….


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Chinesecrestedlover
3/5/17, 10:42 PM
#5

DOUBLE CRITTER NATION!!!!!!!!!!!!! Vore underbart att kunna köpa i Sverige, ursäkta att jag vrålar😂, men känns så krångligt att behöva beställa från typ. polen eller nåt. Vill så gärna ha den buren till mina framtida "tåttor"…

Annars så har jag märkt att det försvunnit roliga "råttiga" saker från den svenska marknaden, fanns en hel del kul saker förut… typ. den där roliga elefanttunnel grejen (till illrar egentligen tror jag, Ele-fun eller vad den heter, Marshall pets). Sputnikar i olika färger, känns så "fattigt" på färgvalen i butiker här. Skulle otroligt gärna hitta de minsta sputnikarna i rosa/lila och dylikt också (planer på möss). 

Råttböckernas råttbok (i alla fall vad jag hört): The Scuttling Gourmet 

Finns massor jag saknar…men just nu står det typ still i skallen…får återkomma… 😉

sardin
3/19/17, 9:24 PM
#6

Plattformar/hyllor av olika slag. Kan inte hitta en enda på svensk sida/butik (någon som sett?). Zooplus hade en "utdragbar" hylla för någon månad sedan men finns inte längre, annars har jag bara sett några via little pet warehouse och savics via typ amazon. 

Om det fanns lite större transportburar anpassade för råttor hade det varit fint med, hehe.

Annons:
Upp till toppen
Annons: