Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 439 ggr
Allie001
2017-02-22 19:35

Rossel

Hej. Jag har lite smått panik just nu. För mågra dagar sen misstänkte jag att min råtta hade fått en förkylning, och gav honom då lite te. Men nu typ 3 dagar efter när jag skulle ge honom et bit champinjon så hörde jag ett jätte konstigt ljud. Det lät som att han typ spann, fast lite mer bubblande. Och det första jag tänkte på var rossel. Dock har det här bara skett en gång och jag hörde det bara när han åt den där champinjonen. Sen dess har jag försökt att lyssna tydligt men jag har inte hört något mer. Är rossel återkommande eller låter det ständigt? :( ganska synd då jag fick råttorna för ungefär 2 veckor sen

Annons:
Allie001
2017-02-22 19:54
#1

Faktist så lät det lite och såg ut som att han hostade. Finns det en chans att han typ bara satte i halsen? :/

Petsloves
2017-02-22 20:48
#2

Jag kan inte så mycket men jag hoppas att han inte har det. Jag vet inte vad rossel är men det låter inte så kul:(

Allie001
2017-02-23 16:33
#3

Ingen som har något tips 0? :( nu har den andra råttan börjat hosta lite också. Ska gå till vetrinär men vill gärna testa huskur först…

osiw
2017-02-27 21:47
#4

testa örtte (koffeinfitt) och ingefära, pyttelite vitlök och lite honung. låt dra i några min o låt svalna. sätt i ingefäran och honungen sist för dom förlorar sin näring när dom upphettas

Upp till toppen
Annons: