Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 416 ggr
Crucio
2017-01-26 21:26

Kostnad öronundersökning veterinär

Var på det dyraste veterinärbesöket jag någonsin varit på idag. Min råtta har någon sorts öroninflammation i ena ytterörat. Det veterinären gjorde var att undersöka, så gick hon och kollade tops i mikroskop (gissar jag) och jag fick lite medel för rengöring med mig hem.

Detta gick på 1500. Tidigare har jag hos andra veterinärer t.ex. fått undersökning av två råttor + medicin utskrivet för sådär 5-600. Avlivning hos denna vet har kostat typ 500. Blev ärligt talat chockad över priset.

Har kollat vetkostnadstrådar här, men alla jag hittar verkar vara från -11 och -12. Skulle vilja veta om någon nyligen varit hos vet pga. öronproblem och kan berätta vad det gick på? (Grundkostnaden för undersökning är 500, så jag undrar liksom lite vad som drog ihop till 1000 kronor på det.)


Sajtvärd på Skrivlust

Annons:
Lillräkan
2017-01-28 11:50
#1

Var det inte så att veterinären topsade för att skicka iväg en bakterieodling då? :) (För att se vilka eventuella bakterier som finns i örat och om det behövs antibiotikabehandling. Då får du svar om några dagar.)
Minns inte vad odling har kostat för mig men det kan dra upp priset.

[WhileWeSleep]
2017-01-28 22:14
#2

Undrar samma som #1. Om det var för bakterieodling brukar det kunna kosta över 1000 kr. Här tror jag det kostar 1200-1500.

Fick du inte kvitto över vad dom tagit betalt för?

Upp till toppen
Annons: