Annons:
Etikettråttägare
Läst 428 ggr
Nathly
2017-01-26 07:11

8 månader & elakartad tumör

Min lilla prinsessa var nyss inne hoss veterinären då jag upptäckt en knöl. Veterinären kunde inte känna sig till vad det var utan fick lov att ta prover på knölen. Jag fick igår besked om att det var en tumör och inte nog med det, en väldigt elakartad en. Veterinären avrådde mig ifrån att operera då det inte var "någon idé" eftersom att det antagligen kommer fler tumörer eller att det redan kan finnas. Vad har ni för erfarenhet av detta? Ska man verkligen bara "ge upp" när knölen är elakartad. Ska även nämna att knölen är mycket liten (nästan som en ärta) och att min lilla tjej endast är 8 månader. Vad skulle ni ha gjort? Snälla, jag behöver verkligen råd.

Annons:
zickan
2017-01-26 12:14
#1

Hu vad hemskt. Vet inte helt vad du ska göra. En sak är att låta henne va kvar så länge hon orkar och inte blir dålig eller börjar ha ont. Då låta henne somna in. Haft en dansk hona i ungefär samma ålder som fick en ful juvertumör. Satt så illa till mellan bakbenen. Växte tyvärr även fort och började trycka på urin/avföringsdelen. Annars mådde hon bra. Men när hon började få svårt att kissa lät jag henne få somna inn

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: