Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 503 ggr
Trixie&Lisa
1/10/17, 2:20 PM

Det rycker i kroppen

Hej, en sak som jag har observerat är att ibland så rycker det i mina råttors kroppar. Jag märker det när de ligger still i min famn och det känns som hela bröstet skakar till ett antal gånger. Jag vet inte var det kommer ifrån om det är hjärtat eller något annat. Det är rätt kraftiga skakningar. Råttorna verkar opåverkade av det. Är det någon som känner igen det här och vet vad det kan vara? Jag har en tid bokad till veterinär den 20/1 - så jag tänkte kolla med dem också när jag är där.

Annons:
zickan
1/11/17, 12:43 AM
#1

Svårt att säga. Verkar råttorna inte påverkade av det och friska i övrigt. Så skulle jag gissa på nått så enkelt som hicka, mys rys eller liknande. Troligen helt ofarligt.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Trixie&Lisa
1/11/17, 10:22 AM
#2

Tack zickan! Hicka kan det ju faktiskt vara :-) Det tänkte jag faktiskt inte på. De är pigga och friska i övrigt så jag känner mig inte så orolig över det, men är intresserad av att lära mig så mycket som möjligt om våra tjejer.

Delfinen02
1/11/17, 3:41 PM
#3

mina råttor hoppar till och piper som hicka när något är skönt. Dina kanske gör samma sak

Trixie&Lisa
1/11/17, 4:24 PM
#4

Tack för att du delar Delfinen02! Ja så kanske det är. De gånger jag har upptäckt det är när de är lugna och myser med mig i min famn eller i mitt knä.

Upp till toppen
Annons: