Annons:
Etikettråttägare
Läst 853 ggr
Miss mouse
1/2/17, 1:55 PM

Snälla inte cancer!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej min 1,5 åriga råtta har fått en knöl vid juvren, den är stor som en tumnagel typ. Men den är inte jättehård och den sitter bara på insidan på huden så den går att sätta fingranarna runt den eller vad man ska säga utan att den sitter fast i något. Mamma säger att det kanske är en fettficka eller något? Men hon är inte särskilt tjock. (På bilden är det den runda knölen, den andra är början på frambenet) Vad tror ni det är snälla hjälp mig! Och hur gamla brukar era råttor bli?

HjärtaStort och smått bra kompott!Hjärta

Annons:
Aleya
1/2/17, 2:06 PM
#1

Jag skulle be veterinär kolla upp detta för att vara säker på vad det är. Så ring dit först innan du målar f-n på väggen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

TheCottonCandy
1/7/17, 4:05 PM
#2

Du borde kolla upp det hos veterinären då de kan kolla vad det ä.  Är det då en tumör kan de kolla om den är elakartad eller godartad. Ofta är tumörer på råttor godartade och går bra att operera bort om det skulle behövas.

AnneKos
1/26/17, 1:37 AM
#3

Har hon bråkat något med någon annan råtta? Min pickel fick två stora knutor ett bra tag efter ett slagsmål. Det visade sig vara varbölder och gick över av sig själv (och en duktig råttsyster som älskar att tvätta)

Upp till toppen
Annons: