Annons:
Etikettråttägare
Läst 811 ggr
Jossam
1/1/17, 10:41 AM

Ensam råtta..

Har nu hamnat i den situationen att vi har bara en råtta kvar. Inatt dog den ena råttan. Hade tre från början, men en dog för några månader sedan också. Gamla råttor, de som nu är döda var över två år och den stackare som är ensam kvar blir snart två år. Som tur är var de pigga in i det sista och verkar ha dött i sömnen båda två. Hur ska man nu göra med den ensamma råttan? Till saken hör att äldsta sonen nyligen blev diagnostiserad med astma, och han är förmodligen allergisk mot råttor då han fått utslag när han gosat med dem. Så att skaffa en ny råtta som sällskap är inget alternativ. Vi har nu haft buren i ett badrum med fönster de senaste månaderna och då har det funkat bra med sonens astma, men nu blir det ju bara mer ensamt för råttan som är kvar… Känns hemskt för den ensamma stackaren nu när båda kompisarna är borta.

Annons:
Elisabeta
1/1/17, 7:47 PM
#1

Hej!

Var bor du någonstans?

Om jag förstår rätt, vill ni sluta ha råttor efter denna. Ni kan inte heller umgås med honom hela tiden. Är det en hane ni har? Ifall det är en frisk hane, skulle jag kunna tänka mig att ha honom.

Själv bor  jag i Göteborg.

Jossam
1/1/17, 10:35 PM
#2

Vad snällt av dig att erbjuda dig att ta hand om honom! Vi bor tyvärr i Hälsingland så lite för långt… Jo det är en hane som, vad jag vet, är frisk. Dock har han hela tiden varit den som ätit mest, så rätt överviktig är han… :)

Elisabeta
1/2/17, 8:57 AM
#3

 Ja, det är väl längt ifrån mig… synd, för annars har jag inte något emot feta - jag är själv det 😃

marathos
1/3/17, 1:52 PM
#4

Var i hälsningland bor du? Ibland går det att hitta reshjälp i olika transportgrupper.

Upp till toppen
Annons: