Annons:
Etikettoff-topic
Läst 849 ggr
Kashii
2016-11-24 19:38

Julklappstips?

Tänkte höra om det finns någon här som har nå bra tips på julklappar till mina föräldrar som gillar (läs älskar) råttor :)

Annons:
komigentam
2016-11-25 13:21
#1

Finns väl så man kan designa muggar, telefonskal osv. om man vill det.

Kärlek, ärlighet & respekt. 

zickan
2016-11-30 19:19
#2

kan man virka/sticka kan man kanske leta upp nått mönster och göra nått själv i råttmönster. 

Denna har jag varit sugen på till min hall nu efter jag målade om. Men vet inte helt var de skulle kunna passa. Tycker den dock inte ser ut helt som en råtta. Mer nått åt det hållet. tycker den ser mer ut som min bullterrier haha.  https://www.baldershage.se/inredning/krokar-knoppar/krok-jarn-ratta

Vet tyvärr inte om man hinner beställa hem till jul. Då det tar lite tid från utlandet. Men smycken kanske fungerar https://www.aliexpress.com/popular/rat-necklaces.html

Om man gillar prydnadssaker http://www.mixhuset.se/hus-hem/inredningsdetaljer/rattabrons-dekoration

Sånt här kan va lite kul med rätt humor (dekorations bilder) http://www.tradera.com/item/342753/257646284/vaggdekor-rattor-och-ratthal

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
2016-11-30 19:35
#3

Sedan kan man även ge råttor i julklapp. Om du vet att de gärna skulle vilja ha två egna eller om du har råttor och de vill ha egen som kan bo med dina. 
Så kan du alltid göra nått snyggt julkort att lägga under granen. Nått med text om att de får en råtta i julklapp. 
Givetvis inte en levande råtta som kanske inte passar dom. Text och de får välja ut hos nån uppfödare senare är bra mycket bättre.

Så gjorde jag mot sorklands. Däremot köptes en levande råtta. Hon tjatade om att jag skulle fixa en viss råtta till henne med en viss teckning från en finsk uppfödare. Nekade hjälpa. Men vad hon inte visste var att jag redan hade en ur den kullen på väg hit. Tack vare hennes granne till hjälp så styrde vi upp allt. Hennes granne hade sorkis nycklar. Gjorde ett tomt skojigt paket med endast en lapp i. Som hon senare smög in och lade inne hos sorkis att hitta när hon kom hem. Råttan var ett par mil därifrån hos mig tills vi kunde fixa hem den till henne. 

Lin's uppfödning gjorde samma sak. Hon ville så gärna ha en hona efter en kull jag väntade. Drömmen vore en mink för henne. Vi hade kontakt och hon var planerad ta från kullen. Kort innan kullen föddes eller om den redan var född så gick hennes pojkvänn bakom ryggen på henne. Kontaktade mig och hörde om jag hade nån råtta till salu han kunde ge som present. Visste vi haft kontakt om just att hon skulle ha en hona från mig. Så vi bestämde att hon ev skulle ta en av de två födda honorna. Höll dock henne på avstånd med att på skämt vela länge med vilken jag ville behålla. Roliga var ju att det föddes bara två honor och ena var just mink. 
Så hon satt lite på nålar och väntade på att jag skulle bestämma mig om vilken råtta som stannar här. Under tiden skickade jag massa uppdateringar om den honan till Lin's. Jag och hennes kille lyckades hålla minen. Och hon fick den mink honan hon så gärna ville ha i present av sin pojkvänn, han sa det runt hennes födelsedag eller om det var jul. Hämtade henne här tillsammans. 
Inte bra att köpa djur så säger det igen att inte köpa djur i present hur som. Dumt om personen man köper åt nu ångrar sig, inte vill ha den råttan, inte klickar med den råttan osv. Och ingen vettig uppfödare brukar sälja en råtta under sådana omständigheter. Så en lapp om att man ger en råtta i present men de får välja vilken/na osv är bättre vägen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Kashii
2017-03-29 22:24
#4

Var bra tips det där Zickan :) 

Blev dock tråkig fleecetröja till farsan och lite annat gojs till mamma x) 

Nja, nog för att de båda tittar mycket på råttor som är till salu, men de velar fortfarande. Och jag bor i en etta i söderläge där det under sommaren kan bli över 30 grader varmt, så inte snällt om jag skaffar råttor :( Kliar dock mkt i fingrarna nu..

Upp till toppen
Annons: