Annons:
Etikettannonsering
Läst 1273 ggr
Emmutt
10/5/16, 10:19 PM

Två råttor för omplacering.

Hej jag skulle behöva lite hjälp! Jag fick ta över två stycken råttor (hanar) provisoriskt av en ung tjej som hade problem med att råttorna hade börjat slåss och att den ena bitit henne. Så hon vågade inte ta upp någon av dem. Jag tänkte att jag kunde ta över problemet och sära på dem till en början. En av råttorna är handtam och supergullig. Den andra är väldigt aktiv och pigg och jag upplever att den har blivit lite frustrerad av att inte fått vara så aktiv som den behöver då det bara blivit en ond spiral av att rädslan för den har gjort att man inte vågat aktivera den. Jag har nu två burar så råttorna är i varsinn sedan två veckor tillbaka. Jag tror inte om man kommer kunna släppa ihop dom tillsammans igen. Jag har ringt runt till veterinärer och pratat med folk men alla säger bara att jag ska avliva den aggressiva råttan. Jag HOPPAS att det finns någon som vill försöka sig på att få honom handtam igen. Han har ju varit det och med något rått-proffs hjälp där ute kan han förmodligen få en ny chans. Lars, den "snälla" råttan är brun och vit och Christer som jag behöver hjälp med är vit/grå med lite halvlång päls. Observera att jag kommer BARA godkänna om du är väl van med råttor då det är ett lite speciellt fall och väldigt viktigt för både mig och råttisarna att dom ska ha det bra. Ring eller smsa mig gärna på 0760510500

Annons:
komigentam
10/5/16, 10:43 PM
#1

Ett tips är att testa kastrering.

Kärlek, ärlighet & respekt. 

zickan
10/5/16, 11:04 PM
#2

Håller med där. Oftast  kan    en kastrering hjälpa en hel del. Men även en van person som kan hantera sådan råtta som har tid att lägga på  en ensam hane.

Pellepojken här inne vet jag tagit hand om en del problem råttor. Såg han svarat i en annons men om han inte tar dom kanske han vill ge din ena en chans.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ameliamiranda
10/6/16, 12:27 PM
#3

Föreslår också kastrering, vi har haft jättebra resultat på det hos oss! Hur gammal är den aggressiva hanen?

pellepojken
10/7/16, 10:47 AM
#4

# 0   Jag blir så jäkla sur när folk o här även veterinär föreslår avlivning av ett friskt djur bara för att han blivit bitig. Det går faktiskt att göra en hel del åt problemet.  Ibland tror jag att det är så förbaskat enkelt för vissa personer att ta död på djuret så är problemet löst.     Jag hör av mig till dig.   🙂

marathos
11/2/16, 3:02 PM
#5

#4 Håller med dig. Många gånger går det att lösa, även om det o vissa fall inte går att göra det. Bl a verkar många dra sig för veterinärkoll och kastrering. Är råttan avlivningshotad finns det ju inte så mycket att förlora. Många gånger beror det också på att den är ohanterad. Ibland finns det ingen lösning men de bör få en chans i alla fall.

Hade en råtta som hittades i en rabatt. Den satte skräck i alla, högg helt okontrollerat. Visade sig att den var ohanterad, antagligen bott i en pytteliten bur, blind och dubbelsidig öroninflammation så det värkt hål på trumhinnorna. Inte konstigt att han högg mot allt och alla. Blev världens mest underbara råttis.

marathos
11/9/16, 12:19 AM
#6

Hur har det gått?

Annons:
pellepojken
11/21/16, 10:23 AM
#7

# 5.  Stackars råttis, vad han måste ha lidit av sin värk. Men det slutade gott.  🙂

# 6 Ursäkta sent svar.  Jo, båda killarna bor nu här. Den "bitiga råttisen" har gjort framsteg o är kontaktsökande. Han behöver bara lite tid på sig. Dom mår bra. 🙂

Upp till toppen
Annons: