Annons:
Etikettrif-och-ifokus
Läst 1086 ggr
Zolah
2016-09-23 10:22

RiF Fredag - Trevlig helg allesammans!

Hejsan! Hoppas veckan varit trevlig och ni fått massor med råttpussar ;)

Själv har jag haft massa roligt på skolan, studerar just nu på norrlands första och enda ( vad jag vet ) serietecknarskola :) hur kul som helst!

Jag har nu bestämt att jag ska försöka att varje fredag skriva ' RiF Fredag' där jag tipsar om aktuella artiklar och annat relevant :) Om inte annat bara för att önska alla en trevlig helg!

Nu är det verkligen höst på riktigt, iafl för oss som bor längre upp i norr. Träden tappar löv i alla möjliga färger, och temperaturen sänks. Har tom sett tecken på frost på sina ställen utomhus, och såklart med detta är det förkylnings säsong!

Så då hade jag tänk att det skulle vara passande att tipsa lite om artiklar passande temat!

Vanliga sjukdomar hos råttor - Här kan du finna dom vanligare sjukdomarna man kan få, det är skrivet för att vara lättläst med lite förslag på hur man hanterar dem. kom ihåg dock att om du är osäker så är det alltid bäst att besöka veterinär!

Att gå till veterinären - Ibland är det jobbigt att finna rätt veterinär eller veta vad man ska göra där, här finns det tips!

Klippa klorna på råttorna - Tips och trick på hur man klipper en råttas klor, är bra att kunna variera mellan då varje råtta är en individ och då kan olika knep funka olika bra.

Varför gillar råttor saliv? - egentligen inget med sjukdomar att göra, det är mest för vem gillar inte råttpussar?

Har ni några egna tips ni vill dela med er? hur hanterar ni hösten och era råttor? själv så brukar jag undvika bada dom när det börjar vara kallt och om jag gör det så ser jag till att dom är torra och varma när vi är klara :)

Trevlig helg!

Annons:
zickan
2016-09-23 23:07
#1

Trevlig helt på er alla där ute. Själv ska jag dra sista tunga delen av sommarens extra jobb. Stöttat och tagit massa extra jobb nu när kollegan så gärna ville ha sin sista del av semestern. 

Två 13 timmars pass kvar på jobbet som jag hoppas på kommer bli lugnt. Men låter dom det kommer va en hel del att fixa med.

Sedan lugnar allt ner sig här. Har redan många planer om ny artiklar som jag hoppas kunna börja sätta mig med redan nästa vecka.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: