Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 2471 ggr
zickan
4/2/16, 11:35 PM

Hur bor dina råttor, Part 3

Såg att den tidigare tråden är trån 2012. Kanske dags för en fräsh ny tråd om hur våra råttor bor. Den gamla tråden ligger här http://rattor.ifokus.se/discussions/4f6a9e22d3b4fd5b210020b5-hur-bor-dina-rattor-part-2?discussions-1

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
hampusrylander
4/3/16, 4:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#1

Kul! Behöver lite inspiration :) 

Igår flyttade pojkarna här hemma in i vår nya GD Rival. Både jag och råttorna älskar buren. 

Just nu är den ganska klent inredd men mer saker är på gång och jag är på jakt efter några hyllplan!

Sham's Rats

bonnierat
4/3/16, 5:43 PM
#2

Bra idé! Jag har en GD rival till mina råttor och som #1 skrev så älskar vi buren. Den är stor och rymlig och högt i tak. Till botten har jag borrismattor ifrån Ikea. Sen har jag lite leksaker, hus som jag gjorde i träslöjden, rör, rep m.m. Mina flickor sover aldrig i huset utan dem sover bara i taket i sputninken eller hängmattorna.

Denna kommentar har tagits bort.
bonnierat
4/3/16, 5:45 PM
#4

Bild

Denna kommentar har tagits bort.
tötenöten
4/3/16, 6:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

:)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Annons:
zickan
4/4/16, 1:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#7

Mina rs95  är standardburar som alltid är uppe.  Nu står lite extra burar uppe också. Några äldre har fått flytta till lite mer anpassad bur och kan få lite annan kost. Ska ändra lite mer i flockarna snart. 

Men dessa rs innehåller 4 flockar. Uppdelat med 2 delar åt 9 hanar(Äldste 2 år, yngste 9mån). 2 delar bur med 12 honor (Äldsta 2,2 mån yngsta ca 7 veckor)

1 del bur åt 4 hanar (2,1 år-10 mån) och 1 del bur som blev 6 hanar kort innan påsk för att underlätta till min djurvakt. Egentligen är det bara 4 som bor i den buren mellan 1½ år-4mån. Men fick sällskap under påsk av två småkillar på 2 månader. Varav en av dom skall till danmark snart.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
4/4/16, 2:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hittar inte bild på allt. Får ta nya senare. Men här är en extrabur som står bredvid soffan. Bor två tjejer i för tillfället. på besök från gävle och skall snart paras innan de flyttar hem igen till Limelli's

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

tötenöten
4/4/16, 3:41 PM
#9

#7 Hur pass gammal är rs'en som har ett håll i stänkskyddet? 😃 Fascinerande

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

zickan
4/5/16, 12:05 AM
#10

#9 en av de första rs som kom ut på marknaden. Ser lite annorlunda ut med puckat glapp fram. Gallret på sidan ser inte lika dan ut heller,

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Rumblebee
4/5/16, 7:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Zelda och Lilos bur. Det är en Ferplast Scoiatolli.

BalthyD
4/5/16, 8:13 PM
#12

Gillar all inspiration man får av att se era bilder, trots att det är jobbigt att snurra på skärmen hela tiden 😃

Flera tack!

[timpelt]
4/5/16, 8:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Just nu nya buren kommer under veckan

Annons:
Skurkmedborgare
9/1/16, 8:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Mina tre hanar bor här:

skogsmurmeldjur
9/2/16, 7:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Här bor våra fem tjejer!

Regnbåge Medarbetare på råttor ifokus Regnbåge

[Ragnar&Allan]
9/3/16, 8:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#16

Här är min bur, har inte så jätte mycket grejer än men använder mig mest av saker från ikea och använder gamla glassbyttor som hus till dom. Har använt mig av pringles rör också innan och ska skaffa några nya snart

(På bilden där min hand är med så har jag lyft upp deras tunnel lite för att man ska se huset bakom)

[Ragnar&Allan]
9/3/16, 8:47 PM
#17

och eftersom att jag har trä i min bur så har jag vaxdukar som ligger över så att inte kiss och liknande sjunker in och förstör trät

mallimalli
9/14/16, 5:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Såhär bor mina tre nya tjejer! Dom fick med sig ett rosa hus, en toa och skålar som oxå är där inne nu såklart :P Och jag ska lägga in en låda där dom får ha lite lättströ! Jag fick reda på det idag att det enligt jordbruksverket är lag på en "grävlåda" :) Jag är ny på det här med råttor och tar tacksamt emot råd, men inte påhopp..

Emouse
7/6/18, 10:30 PM
#19

PUTT😎

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

RosaViola
7/7/18, 7:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Hos killarna

Annons:
Emouse
7/7/18, 9:25 PM
#21

#20 Vilka roliga tunnlar, vart har du köpt dem?🙂

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

RosaViola
7/9/18, 10:06 AM
#22

Ja de är väldigt uppskattade, funderar på att köpa ännu fler. Hela buren är ju inte fylld än, haha! De finns på Zooplus, billiga är de också. Man kan forma dem hursomhelst; jag gör små hål i dem och fäster upp med piprensare (som jag köpt i hobbybutik på nätet)

Upp till toppen
Annons: