Annons:
Etikettagility-aktivering
Läst 1343 ggr
Siastassar
3/5/16, 5:43 PM

Utetemperatur

Hej! Jag har idag fått hem mina 2 första råttor. Systrar 6 v. Jag har läst på en hel del men undrar nu något som jag ej hittat svar på: Hur kallt "får" det vara ute för att man ska kunna aktivera dom utomhus? Tänkte på att det snart är vår. Brukar ni ha sele på då? Tycker dom att det är roligt eller blir de rädda & vill gömma sig? Det verkar kul att kunna ha med dom ut men det måste dom ju själva tycka oxå…

Annons:
Honestyisdead
3/5/16, 5:47 PM
#1

Har bara haft mina ute på sommaren vid 20 grader. I inhägnad. Lösa är farligt.  Både pga rovdjur och eftersom de lätt kan bli rädda och springa iväg.

Siastassar
3/5/16, 6:49 PM
#2

Okej då får jag vänta tills sommaren kommer iaf. Så sele är inte heller så bra?

Honestyisdead
3/5/16, 6:55 PM
#3

Har aldrig haft sele på råttor så jag vet inte.

komigentammie
3/5/16, 7:58 PM
#4

Jag fick lära mig att är det varmt nog för dig i t-shirt så kan det vara varmt nog för en råtta. Sele kan vara toppen för att låta råttan gå på marken, vara med osv. för det finns råttor som springer iväg & då kan det vara svårt att få tag i dom. 😕

Kan vara bra att träna med sele som man gör med halsband & koppel på ex. hundvalpar. Vissa råttor accepterar det direkt, andra inte. 🙂

Zickanselar är ganska poppis inom råttvärlden! Här finns de att köpa.

Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. Skrattar

Siastassar
3/5/16, 10:08 PM
#5

#4 Tack för länken! Ska definitivt beställa en varsin sele till dom. Bra tips om T-shirten. Då vet man rätt lätt om man kan ta ut dom eller ej! Har ju ett tag på mig att se till att de blir modiga nog. Just nu är de rätt rädda av sig. Ska börja muta dom imorn. :)

Mymlan&Vifs
3/6/16, 1:54 PM
#6

Jag har en sele som inte kommit till användning; de ålar sig bara ur den. Unga råttor är så flexibla i kroppen så du behöver nästan ha en sele som är flera storlekar för liten, och då känns det som att hela vitsen med att det ska vara kul försvinner.

Annons:
tötenöten
3/6/16, 3:04 PM
#7

#6 Därför man ska ha en 8-sele, som komigentammie länkade :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

detduger
3/8/16, 8:29 PM
#8

Att marken är varm och torr nog, det ska vara behagligt att gå barfota! Och att man går i t-shirt. Jag hade långklänning när jag var ute med mina små och det var tydligen mycket bra att gömma sig i den.

Upp till toppen
Annons: