Annons:
Etikettpyssel-leksaker
Läst 1973 ggr
VampireGirlElvira
2016-01-27 20:17

Varför luktar dom?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

För ett par timmar sedan köpte jag ett par nya leksaker åt mina råttor från Biltema, och lade märke till att vissa leksaker luktar as. Som den här bollsorten som jag lägger in två bilder på. Jag köpte mig två påsar med leksaker för att jag tyckte att det skulle vara kul till mina råttor när dom springer runt på golvet i sin nya lekhage, men jag vet inte ifall jag vågar att ge dom den bollen. Kan man göra någonting åt lukten, eller ska jag lägga undan dom?

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
[Lummer]
2016-01-27 20:52
#1

Har sett något liknande som såldes som barn leksaker och dom luktade starkt kemikaliskt liksom. Ser dessutom ut som om det är lätt att gnaga av spröten. Har faktiskt ingen aning men skulle själv inte ge dom till någon som kan smaka på dom. Varken barn eller små djur😲

Honestyisdead
2016-01-27 21:01
#2

Bollarna med spröt ska du inte ge. Det är lätt att dom får i sig det! Låt de andra ligga och vädra några dagar och se hur dom luktar sen.

VampireGirlElvira
2016-01-27 21:10
#3

Ska göra det. :) Jag vart lite orolig för dom bollarna också. Men det är ju det att dom andra leksakerna luktar också, men inte lika mycket som bollarna.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

[timpelt]
2016-01-27 21:20
#4

Ursäkta ot men hur har du gjort en hage åt dom? Dom klättrar inte ut?

VampireGirlElvira
2016-01-27 21:47
#5

Nä, jag köpte en hage från Djurmagazinet. En som är lite högre än den till hamstrar. Jag har lärt dom att dom inte ska hoppa ut ur den, och dom lärde sig väldigt fort. :)

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Lollomoo
2016-02-04 18:59
#6

Helst ska man inte köpa leksaker till råttan (endast inredning) då plasten på leksaker är det som luktar. Det är oftast bäst att ge råttan leksaker som man har gjort själv. Men ett väldigt bra tips (som kanske inte alltid funkar) är att lägga bollarna i frysen ett tag. Då kan lukten att försvinna.

Mina råttor är mina bäbisar! HjärtaGapskrattar

Annons:
Upp till toppen
Annons: