Annons:
Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 1831 ggr
bonnierat
12/14/15, 1:29 PM

ni som har erfarenhet av utställningar!

jag är 13 år och undrar om det finns någon speciell barnklass i utställningar i stockholm? mina råttor är ifrån en djuraffär men dem har samarbeten med 3 olika upfödare så att dem är ifrån en uppfödare men vet inte vilken. vad ska jag då skriva i anmälnings pappret när jag ska anmäla när det står "uppfödarens namn" ska jag då skriva in djuraffärens namn eller fråga djuraffären vad uppfödaren heter?

Annons:
thea_thea
12/14/15, 1:34 PM
#1

I den rutan kan du skriva "okänt". Vilken förening ska du ställa ut i?

JoySurrender
1/8/16, 11:00 PM
#2

Hej!

Svenska Råttsällskapet (SRS) har utställningar några gånger om året, ofta i Stockholmstrakten.

Det finns ingen särskild barnklass men alla är välkomna. Vi har tre klasser på utställningarna: 
Standard, som är en bedömning av hur bra färg, teckning, kroppsform, päls etc som råttan har. En "skönhetstävling".
Petclass, där man bedömer hur bra råttan är som sällskapsdjur. Dvs hur välskött, frisk och snäll den är.
Agility, som är samma som för hundar fast mindre - råttan ska ta sig genom en hinderbana med hjälp av sin förare.

För att ställa ut på SRS utställningar måste du vara medlem, och råttan ska vara registrerad. Det är lätt att hitta hur man ska göra på vår hemsida www.svenskarattsallskapet.se 

Nästa utställning kommer att bli i Norrköping den 27 februari.
Välkommen!

Cilla
ordförande i SRS

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

hampusrylander
2/13/16, 4:59 PM
#3

#2 Är utställningen i Norrköping något som vem som helst får komma och titta på? Även om en inte deltar med sina råttor i utställningen? :)

Sham's Rats

JoySurrender
2/18/16, 8:37 PM
#4

Självklart är alla välkomna!

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

hampusrylander
2/18/16, 8:50 PM
#5

Kul! Jag ska försöka att ta mig dit, om ekonomin tillåter. Vore väldigt roligt :)

Sham's Rats

JoySurrender
2/18/16, 8:59 PM
#6

Välkommen!

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

Annons:
Upp till toppen
Annons: