Annons:
Etikettminneslunden
Läst 1781 ggr
hampusrylander
2015-12-05 22:22

Till minne av Sixten

För några månader sen så fick jag hem denna fantastiska pojke till mig. Han sökte ett nytt hem och jag kände att jag ville hjälpa till och var helt förälskad i honom från alla bilder jag sett. Så jag och mamma åker igenom halva landet för att möta upp hans ägare och hämta honom. 

Redan i bilen på vägen hem när han är mysig och sover hos mig så känner jag att detta är en unik liten varelse. 

Det tog inte lång tid förrän vi fick ett väldigt starkt band och jag var med honom nästan dygnet runt. Sixten var världens lugnaste, snällaste, knäppaste, mysigaste och mest sociala råtta. Så mycket som han har fått mig skratta och så många gånger han värmt mitt hjärta har aldrig något av alla djur jag haft i mitt liv gjort. 

Han kom bra överens med mina två andra pojkar också som är ungefär 1 - 1,5 år yngre, vilket värmde mitt hjärta och var en lättnad. 

Tidigare hade Sixten och hans bror blivit omplacerade för att dom blev misskötta i ett tidigare hem. Men efter att hans bror varit tvungen att avlivas så blev Sixten ensam och var tvungen att flytta igen. 

Sixten var alltså upp emot 1,5 - 2 år. Jag var medveten om att han haft en tuff bakgrund och ett jobbigt liv tidigare och jag visste att han hade nästan ett helt råttliv bakom sig. Men ändå hade jag hoppats på så mycket mer tid med denna lilla pojke. 

I måndags kväll började han vara otroligt seg och ville inte göra mycket alls. Jag antog att han bara var lite extra trött. (Han var i vanliga fall en väldigt trött råtta som älskade att sova). Men när vi vaknade dagen efter (1/12) så låg han i buren och var ännu segare än kvällen innan. Redan då blev jag orolig och efter ett tag förstod jag att han inte hade mycket tid kvar. 

Hela dagen satt vi med honom inlindad i en filt och pussade på våran lilla älskling. Han var otroligt lugn hela tiden och sov bara. Vi försökte mata honom och ge honom vatten men han ville inte ha något och till slut orkade han inte ens försöka äta eller dricka. 

På eftermiddagen somnade han lugnt och stilla in i mina händer… 

Min tid med Sixten var väldigt kort (2-3 månader), men vi umgicks nästan dygnet runt och hade ett unikt och starkt band. Så i och med det kommer jag aldrig att glömma denna lilla långsvans, som tröstat mig och fått mig att skratta oavsett vad. 

Sov gott älskade lilla Sixten. <3 

Sham's Rats

Annons:
Adrianaisaksson
2015-12-05 22:34
#1

Beklagar verkligen! :( Vår kille gick bort alldeles nyss, bara några minuter sedan. Han och jag fick 6 långa år tillsammans. Han brukade sitta på min axel dygnet runt, även på sjukhuset där man låg som cancer patient. Råttor är något fruktansvärt, de sätter sig djupt i din själ och där stannar dem föralltid. All kärlek till er! <3

Vegan, italienare, rockgalen och djurälskare alla dagar i veckan.Lyssnar på musik

hampusrylander
2015-12-05 23:05
#2

#1 Men gud usch… det är så hemskt att dom försvinner. Men dom glöms aldrig bort.  6 år, det är ju otroooligt länge för en råtta! 

Gud så fint<3 

Tack och massa med kärlek och stöd till er också <3

Sham's Rats

[Sagasvan]
2015-12-07 17:11
#3

beklagar verkligen 😕😭

maheru
2016-02-29 21:24
#4

Massa kärlek och kraft till er <3

marathos
2016-03-05 09:13
#5

Så fin han var Sixten! Det syns i ögonen att han var speciell.  Beklagar verkligen sorgen!

zickan
2016-03-06 01:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Beklagar

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Upp till toppen
Annons: