Annons:
Etikettpresentation
Läst 4244 ggr
blodörn
2015-03-05 21:03

vad heter era råttor?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

älskar namn, så :) vad heter era sötnosar och varför? mina heter kili, fili & athelstan. kili o fili e från hobbit boken/filmerna och athelstan kmr från vikings.

Do as you would be done by - And think for yourself

Annons:
axa
2015-03-05 21:31
#1

Denise och Donna.

Uppfödaren som döpte, D-kull.

R4ttus
2015-03-05 21:33
#2

I åldersordning:

* Kimmy - Efter en veckas betänktetid tyckte jag att det passade henne.

* Soraya - En riktig liten tuffing som hittades utslängd i ett soprum och omplacerades på blocket. Hon hade stora aggressionsproblem när hon först kom hem hit, och med tanke på hennes bakgrund så tyckte jag att hon skulle få ett prinsessnamn. Men det behövde vara ett tufft prinsessnamn, så det blev Soraya.

* Tamara - Ett av mina favorittjejnamn, så hon och systern fick passande tvillingnamn ihop, Tanja och Tamara.

* Loke - Såg ut som en liten Loke =)

* Leopold - Det namnet bara kom, älskar när de gör det.

* Jessie - Efter Jessie/Jesse i Breaking Bad. Fattas bara att min Jessie dessutom blev lika vimsig och galen när han växte upp.

* Shane - Efter Shane i The Walking Dead.

* Mattis - Kullnamnet som jag behöll.

* Oscar - Kullnamnet som jag behöll.

* Mio - Kullnamnet som jag behöll.

* Linus - Som minsta pluttpojken i sin syskonskaran fick han döpas efter sin mamma, Lina.

Smozzan
2015-03-05 21:33
#3

Våra 5 grabbar heter Drutten, Linus, Hugo, Teddy och Ludde.
Drutten är ett namn jag hört  förut och när jag såg honom så va han bara en Drutten och dessutom så fick jag uppmärksamheten från honom när jag sa det :) Linus fick vi när han var 8 månader och han hette då Lindeman men vi tyckte inte att det passade honom men ville inte ändra för mycket så då fick det bli Linus! Teddy är teddy("vågig" päls) så min sambo va väldigt fyndig där xD Hugo för mig är ett namn på en buspojke och det är precis va han är. Ludde hette ett av mina första gosedjur och han påminde så mycket om honom på nått sätt, ville bara gosa och va söt så då fick det bli så :p

panini
2015-03-05 21:47
#4

Min pojke heter Josef. Den andra pojken som jag skall lämna tillbaka till uppfödaren kallar jag för Rabbe.  När jag sedan skall få hem två nya pojkar så ska dom få heta Smeagol och Gollum.

Mina flickor heter Merry och Pippin. När jag får hem en hona till så skall hon få heta Gimli.

blodörn
2015-03-05 22:03
#5

#4 jättefina namn. tänkte döpa athelstan till gimli först men min familj röstade på athelstan, för hade svårt att bestämma mig.

Do as you would be done by - And think for yourself

[EvelinaL]
2015-03-06 01:21
#6

Mina heter Pi och Cosmos. Jag hade bestämt namnen sedan innan.

Pi kallar vi för Pipen för att han är en liten drama-queen som brukar pipa så fort det händer något som han inte gillar, tvångstvättning, bad m.m 

Cosmos kallar vi för Tjockmos för han är en väldigt matglad kille.

Annons:
eilienn
2015-03-06 02:25
#7

Man märker direkt på mina råttors namn att jag är rätt nördig hehe, men sån är jag och det är jag stolt över :D

Damon - the vampire diaries

Alaric - the vampire diaries

Legolas - sagan om ringen/the hobbit (syrran fick bestämma eftersom hon köpte honom åt mig men jag var 100% ok med namnvalet)

Enzo - the vampire diaries

Caspian - narnia

Bellamy - the 100

Harry - harry potter

grreta
2015-03-06 08:42
#8

Mousse  &  Mocca heter mina små flickor

Vid 2 veckors ålder när jag tingade dem såg Mousse ut som en läcker mjölkchokladmousse med vispad grädde här och var och lilla Mocca hade exakt samma färg som mina ljusbruna mockaskor. Nu vid 6 veckor har de mer en varmt beige ton men namnen passar dem fortfarande

Vermin
2015-03-06 12:31
#9

Mina tjejer heter Iggy (Azalea), Boney (efter Boney M) och Lydia (efter Lydia i Breaking Bad pga väldigt neurotisk när vi skaffade henne). Sen hade vi även Nessie, döpt efter sjöodjuret för att hon var ett litet odjur.

VampireGirlElvira
2015-03-06 13:09
#10

Mina fem råtthonor hette: E'owyn. = Sagan Om Ringen. Snow White. = Snövit och dom sju dvärgarna. Willow. = Filmen Willow. Roxy. = För att hon var rexad råtta. ^_^ Angel. = För att jag inte kom på något annat. :)

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

blodörn
2015-03-06 17:06
#11

#8 aw :)

Do as you would be done by - And think for yourself

[Thew]1
2015-03-09 12:00
#12

Magic: Jag fick henne när hon precis skulle fylla 2, inte jag som döpte henne.

Thelma och Minna: Nästan innan de var födda tänkte jag att mina två framtida tjejer skulle heta Minna och Thelma. Vet inte varför! 😃

Sen har jag haft två andra tjejer, Magics barn och Thelmas och Minnas mamma/moster. Electra och Diva hette dom.

tötenöten
2015-03-09 16:54
#13

Juno, Alaska, Hera och Vilja är tjejerna

Bandos och Zaros är grabbarna c:

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Annons:
Fluffinen
2015-03-10 17:57
#14

Min ensamma lilla gubbstrutt heter Dumbo för han var så dum ofta mot sin bokompis och han har jätte strora dumbo öron!😃Han är 4år o 4månader gammal o lever på övertid med nyligt fådd cancer så vi väntar bara på dagen då vi kommer behöva ringa vetrinären när de blir plågsamt för han, än så springer han glatt omkring o klättrar försiktigt. Han är sista överlevaren från min uppfödning och jag har inga planer på att ha fler tamråttor på ett tag nu så de blir ingen kompis till han, istället umgås jag 2 extra timmar om dagen med han o han ligger alltid med mig när jag är vid datorn o myser, så här ser han ut nu, helt vit efter att ha varit black husky roan sen födseln o ungefär 2år,sen blev han vara vitare och vitare o nu helvit men bruna toppar! Märklig men älskvärd filur detta!

Keewa93
2015-03-10 18:52
#15

Mina tre pojkar heter Keenai, Koda och Kerchak :3 Keenai och Koda från björnbröder (råttisarna är också bröder^^) och Kerchak från Tarzan! Hehe Disney freak fortfarande trots vuxen ålder xD Världens gulligaste pojkar, och bröderna är såå fina och har jättemysigt temperament :)) Kerchak är mer framåt, klättrar på aaallt och kan hoppa jättehögt!

myismyname
2015-03-11 10:50
#16

Våra två flickor som flyttade hit i lördags heter egentligen Saiph och Atria (från Fjordells/Rebellions stjärnkull), men kallas nu för Sniff och Skrutt. Det började med att pojkvännen tyckte att Saiph skulle heta Sniff. Jag kom att tänka på Sniff i mumindalen, så det blev att fortsätta på det temat. Skrutt är alltså döpt efter skruttet som knyttet träffar i Vem ska trösta knyttet. 😃

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

annan89
2015-03-11 10:59
#17

Våra pojkar heter Gösta och Benke, barnen som döpt dem :D

UrchinFamiljen
2015-03-11 18:21
#18

Juniper och Ceder! Är döpta efter bokserien Urchin (Berättelser från Dimslöjornas ö). Döpte hela min kull från böckerna, det finns så många vackra namn i dem! Urchin var dessutom min första riktiga favo-bok.

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

zickan
2015-03-11 19:25
#19

Ett par av namnen här då jag brukar missa nån. Tyvärr är det några som försvinner snart med. 
Badz's Boggeyman/boggie
BadZ's Jack, jo tack/ Jack. eller som det var sagt från början, jack, zickan sa jotack
BadZ's Mr perfect/mr eller perffa
BadZ's Lullaby / lull lr lullaby
badz's hate / hate
catos crackhead beauty / crack
Zaya's heaven on earth / heaven
zaya's bad apple / äppel
Verra' bernt / berra
zickan's pitch black / pitch
zickan's frostbite / frost
zickan's beltane / belta, tyvärr blivit bella ett par gånger ^^
zickan's jultomte /tomten
zickan's julskinka / skinkan ( doc inte här just nu)
zickan's kai/ kai
zickan's blackjack / känns som en ny jack, men har redan en jack. vet inte hur jag tänkte där.
zakaraa's caravan / Cv
sylvester / sylvester
ratazanas jättisudenmaito lr liknande / svampen
badz's lambi / lambi
brisbys honung / honung eller honey
badz's trolltyg /troll
badz's go to sleep / sleepy lr sömn
trasöra / trasan
sukilukii's silverdagg / silver
zickan's monifa / monis lr monifa
zickan's jolly / jolly
zickan's toothless daydream / tooth eller daydream
zickan's samara gomara /sammy 
zickan's snuttis pluttis / snuttan
zickan's slice of ice / Ice

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Guldfiskn213
2015-03-17 22:24
#20

Sasha, döpt efter en karaktär i Walking Dead. Nymeria, en omplacering som fick behålla sitt namn, namnet är från Game of Thrones. Minoo, döpt efter en av huvudkaraktärerna i filmen(/boken) Cirkeln.

Annons:
Ratgirlygirl
2015-03-18 10:13
#21

Paris - det passar henne väldigt bra och jag har så hemskt dålig fantasi. 

Hilton - Eftersom jag har så hemsk fantasi så fick de bli Hilton. Men jag tycker detta passar min spralliga hona. 

Och ja, det är från den själva - Paris Hilton ;) 

Bananbullar
2015-03-19 18:00
#22

Tilltalsnamnen här hemma är:

Balle, My, Lady, Ronja, Greta och Rapunzel.


Rånet
2015-03-19 20:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Har två flickor som min mamma var med och döpte, då hon krävde gulliga namn då hon annars inte skulle röra dem. Så de fick helt enkelt heta:
Bianca - Striped roan topörad (Efter Bianca i Bernard & Bianca filmerna)

Alice - Black hooded dumbo (Efter Alice i Underlandet, men även Alice  Cooper)

silverclaws
2015-05-22 09:56
#24

Typen - Mamma kallar alla mina råttor Typen/Typerna

Ohyra - Alla tycker råttor är ohyra

Ninja - I'M A FLIPPIN' NINJA!!

Kimsey
2015-05-22 11:24
#25

Moja - Betyder "MIN" på ett annat språk och jag tyckte det va fint.

Pyl - Han har en bläs som är en stilren halv pil så vi började kalla honom för pilen. Sen blev det bara Pyl (Pil).

Bät - Vår äldste son älskar Batman och ville döpa råttan till det, men sen blev det nerkortat  och stavat med ä.

[Grabbmamman]
2015-05-22 19:55
#26

Våra heter Softis, Figgehn och Ufo. Döpta av äldsta sonen efter hans favoriter på Youtube.

MLP råttan
2015-05-24 15:40
#27

*Ruth* babs sees- Från mlp:fim. Det är crusaderfölet Babs seeds svenska namn.

Scootaloo- Mlp:fim. Också ett crusaders föl.

Marble stone *inky* pie- Mlp:fim. En av pinkie pies systrar.

"Normalt är tråkigt" säger de och är helt normala

Annons:
PetQueen
2015-05-24 23:59
#28

Råttisarna här hemma heter Chihiro, Chucky, Oliver och lille Dexter :3

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

Mymlan&Vifs
2015-05-25 09:43
#29

Mymlan - från Mumin.
Vifs - förkortad version av Vifslan från Mumin.
Glimra - hon är en roan, och som sådan har hon rödskimrande ögon och ljus skiftande päls, därav namnet.
Lakri(t)s - pga hennes svarta hood-teckning.

Ratgirlygirl
2015-05-25 12:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Mina 2 damer heter Paris  o  Hilton. 

Brist p[ fantasi totalt, men jag gillar`t

savannah76
2015-05-25 18:49
#31

Några av de namn jag har är. Dumbo för att han är en dumbo Th'ea för att det namnet kändes rätt. Iza Fiffi zouzu Nellie Frutti Knatte Fnatte Hefalumpen : min mans rått hane kozy's Koz kozy's Ines kozy's lill koz kozy's Zolan Kozy's lilla grå kozy's lilla o kozy's irma så är det några fler. Samt att jag väntar på ett par omplaceringar till. Som sagt jag ger namn på mina uppfödningar genom att sätta grupp 1- 3 beroende vilken generstion dem tillhör. sen tar jag 1 bokstaven i föräldrarnas namn och hittar namn som känns rätt för den råttan.

BellaVai
2015-05-26 08:00
#32

Mina tre killar heter Alec, Leo och Milo!

weak4
2015-05-26 13:00
#33

Jag har tre flickor!

Sansa (från game of thrones)
Zelda (efter Zelda Fitzgerald)
Rose (från doctor who)

komigentamlina
2015-05-26 16:21
#34

Jag har ingen anledning till varför mina råttor heter som dom heter egentligen utan jag har gått på känsla efter att ha haft dom ett tag. (finns något enstaka fall som har anledning till sitt namn) 

Sylvester

Broder Dumbo
(Broder Dumbo för han är dumboörad & broder till Sylvester)

 Nomy
(ett bra band, yäy)

Tvillingarna
(Båda är roan & jag ser ingen skillnad, de är från samma kull & alltså lika gamla )

Mosaic 
(Uppfödarens namn)

Himla 
(För han är Himalaya)

Dill 

Minion 
(För han är nästan identisk med Dill - båda från spca -  men är mindre)

Willow

Milo

Morris

Dumle 
(Kom naturligt när ena omplaceringshonan han parats med hette Twix. 
OBS! inte vi som parat dessa utan det är omplaceringar som kom dräktiga.
Perfekta namnen för att ha en chokladkull dock! 😉)

Daisy
(Andra omplaceringshonan som kom dräktig. 
Hon har 10 bebisar, dock är ingen döpt än)

Kärlek, ärlighet & respekt. Hjärta
/ Tamlina. 

Annons:
blodörn
2015-06-03 17:48
#35

#33 sansa är ett extremt fint namn :)

Do as you would be done by - And think for yourself

blodörn
2015-06-04 11:02
#37

#36 aaw :')

Do as you would be done by - And think for yourself

[[Narwayn]]
2015-06-18 23:18
#38

Min storebrors dumboråttor heter Tequila och Bloody Mary efter drinkar :)

Modus Operandi
2015-12-24 10:30
#39

Mina grabbar heter Manson, Bundy, Gacy och Berkowitz.

[lenni]
2015-12-24 22:32
#40

Honorna: Soya, Roya, Maya och Meya.

tötenöten
2015-12-25 01:05
#41

Dags att uppdatera här då!

Honornas namn är: Alaska, Hera, Vilja och Azalia
Grabbarnas namn är: Bandos, Saroz, Lotus, Eizo och Astor :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Annons:
Miss mouse
2015-12-25 09:01
#42

Bella för att det betyder vacker. Bianca för att det betyder vit och det är precis vad hon är…

HjärtaStort och smått bra kompott!Hjärta

EllenE
2015-12-25 10:43
#43

Jag var saaaa nara att dopa mina rattor till Fili och Kili!

EllenE
2015-12-25 10:43
#44

De fick heta Finn och Egon ist

pellepojken
2015-12-25 19:14
#45

Mestadels vanliga killnamn.    Nisse  Olle   Bicko    Oskar    Lennart    Pelle    Bertil  Putte    Simba    Kalle    Dexter    Baloo    Gurra    Pluttas.

[Sagasvan]
2015-12-31 14:24
#46

mina två honor heter

Vendela-från en bok som heter häst turen som jag läste för min lilla kusin Alfred

Engla-för att min bästa kompis som också heter saga har en stora syster som heter Engla😃😂🤗

Duck Lord
2015-12-31 15:20
#47

Min svarta Rex råtta hette Gilbert

To be råttägare. For now webdesigner. https://neiwi.com

bonnierat
2015-12-31 15:22
#48

sally och freja

Annons:
Hallengren
2016-01-01 13:29
#49

min två honor heter Fia och Svea

pimpimpuff
2016-01-31 20:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#50

Mina råttor heter Pim-Pim och Puff jag vet inte vad jag fick Pim-Pim ifrån men Puff från Piff och Puff!!!

islatherat
2016-01-31 21:48
#51

Isla och Mino! Råttor jag haft tidigare: Milo, Moe, Sally, Vira, Freja, Naomi och Xenia Eira

ScarletMajesty
2016-01-31 23:47
#52

Då ska vi se… Har 11 pojkar hemma här :) Mochi Miso Manju Morfin Ziggy stardust Mandel Moody Moony Malfoy Mischief Marauder

tilde.wahlgren
2016-02-01 18:01
#53

salt och peppar❤️

                                         Hjärta SVEA Hjärta 

myismyname
2016-02-01 19:31
#54

Sniff och Skrutt är fortfarande kvar, men det har tillkommit några 🙂

Verra's Carezza, kallas Sot (svart liten tös)
Klibbtass, kallas Tass (sambon som döpt… don't ask. Hans version av klippdassar från Mumin)
Knytt (också från Mumin)
Mimmi-Rut (hitteråtta. Hon som hittade henne ville att hon skulle heta Rut, och med tiden råkade det bli Mimmi-Rut p.g.a. att hon har rätt stora öron för att vara toppörad. Tänk Mimmi Pigg)
Rebellions Partikel, kallas Partikel (fysiktema på kullen)
Rebellions Primtal, kallas Prim eller Pim-Pim (fysiktema på kullen)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

KarolinD
2016-02-01 19:41
#55

Mina underbara rått-töser heter:

Minki - Då hennes mamma kallas minky och hon har färgen mink.

Vintra - Då hon är född på vintern och ser så "natur;ig" ut. 

Nala - Älskar namnet!

Sen har de sina uppfödarnamn, men dem har jag inte valt :)

 Lin´s råttuppfödning i Stockholm, finns även på Facebook! :)

Annons:
Kymisen
2016-02-02 21:32
#56

Verra's Universal Pictures "Sally"- för hon var bara en Sally :) Flinga- en omplacering som hette Bitch vilket jag tyckte va horribelt och hon var en flinga från första stund. Luna- flingas syster, hette Elsa, fint men min systerdotter heter det, så då blev det Luna för barnen ville det. Pixel- omplacering som hette det, och barnen ville att hon skulle fortsätta heta det. Florida- omplacering hette det och fick ha kvar det. Sofie- yngsta dotterns råtta som hon döpt. Mira- äldsta dotterns råtta som hon döpt. Ellie- sonens råtta som han döpt. Verra's Trassel "Trassel"- passade så bra då hon är velveteen och har vågigpäls och lite "trassliga" morrhår :) Mys- ur en råtthjälpskull, hon var bara så mysig att nått annat namn fanns aldrig.

Lollomoo
2016-02-04 17:54
#57

Mina råttor heter Bullen och Ibou ❤️

Mina råttor är mina bäbisar! HjärtaGapskrattar

leoselin91
2016-02-04 18:46
#58

Mina två äldre honor heter Yuna och Rikku och mina två yngre honor heter Rut (Rutenium) och Iris (Iridium) Gosingar <3 ^^ Alla fyra är från Zakaraas kullar ;)

Upp till toppen
Annons: