Annons:
Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 1823 ggr
zickan
2015-02-04 13:24

Välkommen till SRK

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är allt klart. Kan välkommna en ny råttförening med online registrering och möjlighet att kolla stamtavlor via internet. 

Föreningen erbjuder registrering av råttor i ett online program. Du behöver bara betala EN medlemsavgift i Srk och inget mer. Alla medlemmar kan registrera hur många råttor och kullar de vill utan att betala extra för detta.  Du kan även få färdiga stamtavlor till din hemsida eller att skriva ut med ett enkelt klick.

Du kan klicka runt bland stamtavlor och i dagsläget ligger ca 2500 råttor inlagda samt fler på väg. Önskemålet från vår sida var dels att samla uppgifter öppet för folk så de inte försvinner.  Göra det lättare att hitta stamtavlor när man slarvat bort eller svårt att nå en uppfödare osv. 

Vi kommer även stå för att köra föreläsningar och utställningar. Men just nu är vi i starten och det kommer ta en liten stund innan vi fått ihop alla trådar. Detta projekt att bygga, vela, planera, skapa kontakter har vi gjort senaste 1½ åren. Sånu vill vi välkommna alla andra intresserade att kika in och förhoppningsvis testa att bli medlem. 

Även värt att nämnas. Vår egentliga hemsida sprang på lite kodstrul och tidsbrist att bygga upp. Rattklubben.weebly.com slängdes ihop lite i farten för att ha något och komma med så vi kan lägga tid på andra hemsidan lite mer utan stress.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Zolah
2015-02-04 15:53
Terato
2015-02-04 16:07
#2

Jag vill tillägga att stambokföringen heter Ratalog, är fristående och drivs av mig, Sara Östlund. Tanken med det är att stambokföringen inte ska vara beroende av styrelsens olika formationer och beslut utan liksom fungera för egen maskin. Ratalog och SRK har ett avtal om att SRK registrerar alla sina råttor via Ratalog helt enkelt. :)

Medlemskap i SRK = Gratis medlemskap i Ratalog. Men det går även att bli medlem i Ratalog utan att vara medlem i SRK eller om man hellre vill vara medlem i SRS eller ingen förening alls.

Jag har varit med och startat upp nya föreningen och bygger hemsidan som så småningom kommer att komma upp. Men tanken är att jag ska avveckla mig från föreningen så småningom och enbart ägna mig åt min passion, d.v.s. stamtavlor. :)

Sverige är i behov av två föreningar av flera anledningar. Dels, skulle jag vilja säga, för att många faktiskt har svårt att komma överens och två föreningar kan då matcha fler än om det finns en förening. För min del är det viktigt att så många råttor som möjligt registreras och inte försvinner från statistiken. Det kommer också finnas en del skillnader vad det gäller det här med att registrera sig som uppfödare och så. Jag tror att båda föreningarna kommer ha sina fördelar och hoppas de kommer kunna komplettera varandra.

Ratalog välkomnar också att alla använder sig av uppfödarprefix, med eller utan ett registrerat uppfödarskap i någon av föreningarna. Det främjar möjligheten att identifiera råttor. Alla stamtavlor är öppna för sökning för alla.

OBS! Inga kontaktuppgifter eller namn kommer att publiceras i Ratalog utan att personen i fråga själv väljer att bli medlem och lägga upp såna uppgifter.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Fjordell
2015-02-05 02:00
#3

Jag är oerhört imponerad och glad, speciellt gällande Ratalog. Det är verkligen efterlängtat!👍

LunaJMS
2015-02-05 10:42
#4

Jättebra det här! Men vad är hemsideadressen?

Zakaraa
2015-02-05 12:40
#5

www.rattklubben.weebly.com
#4 står i sista stycket dock utan www så här kommer en klickbar! ^^

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

JenniferSoderberg
2015-02-05 13:19
#6

Jag gillar hemsidan! 👍


Annons:
zickan
2015-02-05 14:16
#7

#6 tackar för det. Jag slängde ihop den över en vecka för att vi skulle avlasta stressen med orginalhemsidan som kodas mer från grunden. Så den hemsidan som är nu kommer troligen bytas ut till den andra i framtiden. 

#2 skönt du dök upp och skrev en rad :-). Jag har total kaffe torsk hemma skallen är i en dimma.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Melissa V
2015-02-05 21:44
#8

Jättebra intiativ, det har länge behövts en till. Det ska bli intressant att se den växa och utvecklas

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum


Upp till toppen
Annons: