Annons:
Etikettannonsering
Läst 1441 ggr
[Fridiseen]
7/17/14, 1:05 AM

Råtthanar sökes! (Stockholm/Norrtälje/Uppsala)

Saknar att ha två råttor att gosa med! Har tidigare haft två stycken råttor för ungefär 3 år sedan och är nu väldigt intresserad av att skaffa två stycken hanar igen eftersom de är så gosiga. :) ❤️

Bor i Norrtälje men kan ta mig till Stockholm.

Det knasiga är att jag har kollat överallt hos uppfödare i Stockholms och Uppsala området och det verkar vara helt tomt med hanråttor just nu? Finns det ingen som har en kull eller säljer två vuxna gosiga råtthanar?

Annons:
zickan
7/17/14, 2:32 AM
#1

Finns flera grabbar i stockholm hos badseeds som letar hem.
http://badseeds-rattery.weebly.com/sagan-om-isfolket.html

http://rattor.ifokus.se/discussions/53a6e55a8e0e742599000489-bebisar-saljes-sagan-om-isfolket?4d71247db9cb462141046a2f-1

Finns även flera hanar hos en tjej i Hällefors. Ena kullen är efter en hona jag lånade ut, helt gudomlig. Tror hon åker en hel del till sthlm och kan nog ta med dit. Henne hittar du här: https://www.facebook.com/frida.radstrom?fref=ts

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Fridiseen]
7/17/14, 3:29 PM
#2

Har försökt kontakta badseeds för några dagar sedan men har inte fått något svar ännu. 😕 Men kanske förhoppningsvis får det senare. 😃

Tack så jätte mycket för informationen, ska definitivt höra av mig till henne! ❤️

Völsung
7/17/14, 3:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har två hanar kvar, 6 veckor gamla. Jättefina föräldrar. Finns en hel del bilder och mer info om kullen. Spana in dem på min sida. http://myratlair.wordpress.com/

zickan
7/17/14, 4:13 PM
#4

#2 vänta till helgen. Hon har hanar kvar. Jag var där och myste med dom för inte alls länge sedan. Jätte goa grabbar. Dock är Nicciz i finland och jobbar. Troligen därför som det segar med svar. Jag skall skicka ett sms till henne och be henne kolla in på mailen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

elin.andersson
7/21/14, 8:34 AM
#5

Jag har tre vuxna gosiga och snälla hanar, de finns dock på västkusten, men om du fixar transporten själv kan du få råttor och bur gratis, så behöver ni bara betala bensinen.

Grodan
7/21/14, 6:27 PM
#6

Ladugårdens (reggad i SRS) i Norrtälje har alltid kullar…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
[Fridiseen]
2/28/18, 2:11 AM
#7

#6 Har kontaktat henne ett flertal gånger under dessa år jag letat råttor nu, hon har berättat för mig många gånger nu att hon endast och oftast nu förtiden bara säljer bebisar till andra uppfödare och folk som redan har råttor… :/  Så här sitter man flera år senare fortfarande utan råttor, skrivit upp mig på många uppfödarlistor överallt i landet men andra uppfödare och nära och kära går alltid före, givetvis, för alla är ju minst lika råttgalna som jag, så får väl bli djuraffärsråttor eller blocketråttor igen snart haha…😞 ville undvika detta då det är opopulärt samt att råttorna ofta brukar ha dåliga gener/anlag men när man stått i kö i flera år nu börjar man ge upp hoppet… 😕 Dock är jag endast intresserad av honor nu och håller fortfarande tummarna på att jag kan få hem några tjejer från R&Ns råttor annars ska jag skriva upp mig på Tanglytails ratterys lista. Testar hålla hoppet uppe en sista gång nu.😭😉

Grodan
2/28/18, 12:21 PM
#8

#7 Men jisses. Alltså har du letat råttor i 4 år???

Ja, jag vet att just nu är Ladugårdens trött på nya råttköpare. Det kan låta konstigt, men jag hamnade faktiskt också i denna uppfödar-utbrändhet-grej i höstas efter en väldigt otrevlig händelse. Så det kan absolut hända, för det kan vara en rätt krävande process att försäkra sig om att köparna erbjuder ett bra hem.

Jag tänkte ju för att du bor i Norrtälje, gör ju att det är så nära och du kan avlasta henne - hon har ju på tok för många råttor…

Men annars så kryllar det av råttor på fb i olika grupper som söker nya hem…

Och så har vi ju Råtthjälpen…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Denna kommentar har tagits bort.
tanglytails
2/28/18, 5:23 PM
#10

Jag tror att du hamnat i fel tråd.. Denna är 4 år gammal d; 

Jag hade inte köpt av R&N.
Vänd dig istället till Katoz, Lyckans, Zickans eller liknande.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

tanglytails
2/28/18, 5:24 PM
#11

Ah, såg du nämnde mig sedan. Jag säger inte nej till R&N för att jag ska sälja råttor, haha, hoppas ingen missförstår så. Det är okunskap rakt igenom hos dom & all kritik raderade dom. :/

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Novachan
2/28/18, 6:26 PM
#12

Kanske dum fråga med vad står R&N för? Är det en butik eller en uppfödare?

Grodan
2/28/18, 8:21 PM
#13

#10 TS  har puttat upp sin egen gamla tråd!

(TS, ser nu också att du - då för 4 år sedan - blev erbjuden råtthanar av myratlair… valde du bort dem?)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
tanglytails
2/28/18, 9:35 PM
#14

R&N är vad en uppfödning kallar sig. Kan hittas på fb… 

#13, jag såg det efteråt men tänkte att #9 ändå hamnat i fel tråd. Kommentaren verkar borta så nvm :)

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

[Fridiseen]
3/1/18, 1:19 AM
#15

#7 Mer eller mindre, av och på. Det är verkligen sjukt svårt att få tag i råttor från bra uppfödare, svårare än förr för nu är råttor så populära, vilket jag tycker är bra egentligen, då de är fantastiska sällskapsdjur. Jag förstår att hon hamnat i en jobbig situation, jag har inte endast kollat hos henne såklart, men just hennes anledning var att hon inte ville träffa eller sälja till någon ny pga var det… socialfobi? Om jag minns rätt att hon berättade?😞Vilket jag givetvis förstår! Men det är synd då sambon bor precis bredvid henne och hon verkar ha riktiga toppråttor och en bra uppfödning! Kollat runt i närheten samt långt bort men allt blir tingat blixtsnabbt. 

Anledningen till att jag inte tog mig an just dessa pojkar, är att jag vart intresserad av att köpa honor istället, då sambon vägrar ha hanar då han tycker pungen är läskig/jobbig hahaha. 😉 Sen har jag aldrig fått uppleva att ha honor heller, då jag endast haft grabbar tidigare, så det vore en fin upplevelse! 😃

#11 Tack för informationen! Jag backade lite nu när hon nämnde att hon inte hanterat råttorna hon avlat på eller kullen, även om det är med goda anledningar, men det är lite därför jag köper från en uppfödare, för mig som köpare känns det som ett måste för mig att råttorna blivit iaf lite hanterade innan och har bra anlag, annars känns det nästan som att köpa från en djuraffär.

Råtthjälpen har jag tänkt mycket på, men med tanke på att sambon är smått skeptisk till råttor överlag då han aldrig sett/hanterat en råtta på riktigt, men samtidigt är han jätteintresserad och öppen till att skaffa råttor då han är en djurmänniska med, och tycker dem är riktigt söta… förutom svansen haha så har jag har varit rädd och nojig över att ta mig an en eventuell ''problem råtta'' så att min sambo får en dålig bild av råttor, då kommer jag nog inte få skaffa råttisar igen efter det hehe… så det känns inte som mitt förstahandsval/det optimalaste valet för mig just nu, men jag kan definitivt tänka mig att ta hand om omplaceringsråttor senare i framtiden! 😉

Någon av er som vet om man kan vara fodervärd till en råtta och vad detta innebär? 🤪

Grodan
3/1/18, 4:28 PM
#16

#14 åh… jag missade ett inlägg #9… 😕

#15 Asch då. Har du berättat det? Att din sambo (eh? ) bor granne med henne?

Nåja. Har hon sagt nej så. Jag vet att hon gör det NU, men inte för 4 år sedan… Jag har skickat dit många…

Det är beundransvärt att du väntat så länge. Jag vet inte många med sådant tålamod. Bara det säger ju något om din karaktär. Så jag tycker du kan ringa mig.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

tanglytails
3/1/18, 6:21 PM
#17

Grodan/Arinellas är nog mer i dina krokar & hon är toppen så tycker du ska ringa henne 😃

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

[Fridiseen]
3/6/18, 3:07 PM
#18

#16 Ja, jag har pratat ganska mycket med henne men hon har inte varit så sugen på att sälja till nya köpare, trots att jag bor mycket nära henne, är redo att presentera mig, samt att jag har en bekant som köpt råttor av henne tidigare som är en underbar och seriös råttägare till hennes råttor, men tyvärr vill hon inte sälja till någon ny köpare och det respekterar jag såklart. 

Ja, tålamod har jag alltid haft gott om, väntade på min pojkvän i 5 år innan vi blev tsm haha! Rätt ska vara rätt liksom. Jag uppskattar verkligen, verkligen, det! Det glädjer mig enormt. Jag kommer att kontakta dig, inom snar framtid, när min pojkväns systers katter är ute ur huset,  för jag är på tok för nojig för att ha råttor i samma hus som de mordlystna små jägarna. Hon kommer att vara utomlands i någon månad till så medans är vi kattvakt ett litet tag till. 

Jag kontaktar dig när hon kommit hem så att råttorna kan få ett säkert hem!

 Tack! ❤️

Upp till toppen
Annons: