Annons:
Etikettsläktforskning
Läst 5569 ggr
ÖrjanLax
3/28/13, 8:03 PM

Har du råtta från Jenniiej? (Wendy/Wilma)

Ville göra en liten uppföljningstråd och se hur många av er som köpte bebis/bebisar från Jenniiej som nappar! Vore kul att se hur många av ägarna som hänger här. :)

Det gäller alltså kullarna hennes två honor Wilma och Wendy hade. Om du har någon bebis därifrån får du jättegärna skriva här och berätta hur den mår och har utvecklats :) Skriv gärna också om den kom från Wilma eller Wendy!

(gamla tråden http://rattor.ifokus.se/discussions/50c0cf91d4ebea1c241a2f44-s-rattungar-saljes )

Själv har jag Ziza från Wendys kull, som mår hur bra som helst! Hon är pigg, framåt, orädd och sjukt trevlig. Avslappnad som en geléklump och snäll med alla råttor. :) Väldigt nöjd med henne helt enkelt. Hon blev även filmstjärna igår då vi var på inspelning för en kortfilm av dramatiska högskolan!

Hör av er! :)

Annons:
Lancia
3/29/13, 11:28 AM
#1

Intygar att Ziza är en fantastisk liten dam med vääääldigt mycket energi :)

ÖrjanLax
3/29/13, 12:53 PM
#2

#1 Gud ja. Haha, hon smet två gånger under filminspelningen (det var i ett stort lager så inte så lätt att hitta en liten råtta), hon roffade gärna åt sig leverpastejen som var menat att locka ut henne, var inte rädd men ville inte komma ut utan ville bara jävlas. Enda sättet att få ut henne var att locka med lite hanråtta, körde fram pungen och då jäklar kom hon ut fort som satan! :D

Lancia
3/29/13, 12:54 PM
#3

Hahah!

mikeiko
4/1/13, 2:28 AM
#5

#2 Pungbete…jösses xD

Lancia
4/1/13, 2:42 AM
#6

Ziza skriker på andra råttor! Sjukt verbal råtta!

Annons:
ÖrjanLax
4/1/13, 11:54 AM
#7

Hahaha, det var sjukt! Aldrig hört en råtta som inte piper, utan verkligen skriker varje gång man sticker fram en snygg väluppfostrad pojke framför henne! Observera dock att hon är hur snäll som helst med alla råttor hon träffat, hon verkar bara gilla att skrika :P

mikeiko
4/1/13, 7:07 PM
#8

Ahahahahaa döp om råttan till "Sabrina"…

nlinds
4/4/13, 12:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Beelzebub är då snällast, han är lite revir märkig av sig. Men ingen antydan till aggressivitet. Han älskar att mysa på axlarna och sitter gärna ute i solen med mig och njuter

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

nlinds
4/4/13, 12:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Deus är väldigt reserverad, gillar inte att man tar i honom (han protesterar inte) men närmar man sig med handen så kan han komma fram och nosa och sen springa undan. Han har bitits 3 gånger.

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Jullan97
4/4/13, 7:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag har tagit hand om "hona nr.8" från Wendys kull.

Sockan (som hon nu heter) är en snäll och orädd liten tuffing. Hon är väldigt framåt och trevlig mot både människor och andra råttor, hon har aldrig fått för sig att bitas elr liknande…

Hon är ett riktigt litet charmtroll, och jag är jätteglad att jag tog hand om henne!

ÖrjanLax
4/4/13, 7:26 PM
#12

Tack för era svar! :)

Sockan låter som min Ziza till sättet :)

Terato
4/5/13, 7:35 PM
#13

Ziza låter som en underbar tjej! <3

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Annons:
ÖrjanLax
4/5/13, 11:01 PM
#14

Ja, hon är utan tvekan den bästa råtta jag haft genom tiderna förutom gamla Berit :) Precis den personligheten som jag personligen tycker om hos honor :D

Terato
4/9/13, 11:19 AM
#15

Så himla kul! Tänk att man ofta hittar dom där fantastiska råttorna i tjuvparningskullar efter zoo/grossistråttor. De är väl en på hundra och brukar ju ofta inte vara så jämna kullar men jag har faktiskt den erfareheten, att det brukar finnas några riktiga guldkorn i dom kretsarna. Kräver dock att man har lite erfarenhet av råttor för att kunna plocka ut rätt råtta bara!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Blueberrii
4/19/13, 3:10 PM
#16

Hej!

Min syster fick hane nr 1 från Wendys kull i julklapp men jag har ju sett lite hur det går så kan skriva åt henne ;)

Inga bråk som helst mellan lilla Igloo och de andra två, Milo och Otis, när de fick träffas, allt gick väldigt smärtfritt! Han är väldigt lugn och snäll (han var så lugn att syrran trodde det var något fel på honom i början, men det är ju tydligen så han är, haha) och sitter väldigt gärna och knastrar och myser. Ibland får han får han för sig att leka, men är mest en mysråtta :)

Hexadermia
6/19/13, 8:01 PM
#17

http://threerats.tk/

Mina råttor Kapten (Hona nr 7, Badger, Wilmas)  och Filur (Hona nr 4, Black Hood, Wilmas) har fått jobb som spelutvecklare!

De tillsammans med Busan promotar den nya OUYA:n och spelet Boundless  som vi tillverkar. Så pga. att Internet älskar söta saker så är råttorna officiella maskotar och inspiration till loggan av våran indie-spelstudio. De flexar även tillsammans med OUYA:n.

Ibland bloggar vi om spelet, ibland bloggar vi om råttorna på kontoret.

Så håll koll på oss via tumblr eller facebook. http://threerats.tk/

Jag är Concept artist, Lead Character designer och Animatör.

Lite om råttorna:
De är megamysiga geléråttor. Filur är jätte-"mattig" (det är bara matte som gäller), men modig och älskar folk. Hon ska alltid sitta på axeln eller i bysten. Hon påminner så mycket om min ultimata favoritråtta *Liselotte (* min egen råttJesus, hon kunde konvertera råtträdda till råtttoleranta). Filur och syster Kapten är på god väg att bli sådana råttJesus också.

Kapten är en riktig piplisa, det är en riktig snackig råtta (min tidigare råtta Norpan sjöng som en kanariefågel, mycket trevligare än Kaptens gnäll). Kapten slutar aldrig att slicka mig, nu har hon fått för sig att tvätta rent i mina öron. Det är sjukt intressant hur vissa råttors läten hörs mer än andra. Så ibland ger de alltid  ifrån sig ljud som vi hör. Råttors strupar är sannerligen individuellt. Standardråttan existerar inte.

Varför fick hon heta Kapten? För att hennes teckning på ena ögat påminde mig om piratens ögonlapp, arr!

De är jättekeliga när de väl krypit in i tröjan, annars är det mycket aktiva. De har väldigt lätt att bli geléråttor när jag plockar upp dem och de är kittliga, jag knuffar omkull dem på rygg och kittlar deras magar. De älskar att jaga kattleksaken med fjäder och följa med ut och cykla (men då ska det vara tyst i trafiken för bilar är läskiga). Även min ovana mamma kan göra geléråttor på dem.

Och blir de uppskrämda blir de lugna på direkten efteråt, igen efterhaltande panikkänsla. Näpp, de somnar direkt. Då är man väl trygg i sin omgivning när man blir så fort avslappnad?

ÖrjanLax
6/19/13, 8:22 PM
#18

Dom låter som helt underbara tjejer! :) Tack för uppdateringen och kul att höra!

Och även min hona Ziza har "fått jobb"! Hon var med i en kortfilm för Stockholms dramatiska högskola, spelade en äcklig råtta i ett stort varuhus och var hur duktig som helst!

Hexadermia
6/19/13, 8:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Här är en animerad bild på systrarna med deras kompis svans i *plushkuben (*spelnördar kanske känner igen en liknande karaktär från spelet Portal).

Myspys på högnivå. Denna kub jag har bredvid min dator när jag jobbar.

Hexadermia
2/10/15, 1:32 PM
#20

En kanske död tråd, men vill bara hälsa att Filur (Hona nr 4, Black Hood, Wilmas)  lever fortfarande och är fortfarande världens mattigaste råtta.
I skrivande stund är hon 2 år och 4 månader nu.

Hon var stjärna under medeltidsveckan 2014. Så  hon har påverkat många besökare där för livet :D

En långlivad älskling.

Annons:
Lancia
2/18/15, 1:46 AM
#21

Örjans Ziza blev farmor för ett par dagar sedan!
Jättekul med uppdatering om Filur, död tråd eller ej! :)

Edit: för att förtydliga så har jag två av Zizas söner hos mig, varav en alltså blivit pappa efter mycket noggrann utvärdering och matchning av partner.

Upp till toppen
Annons: