Annons:
Etikettkostrelaterat
Läst 4318 ggr
[pepparkatt]1
2/13/13, 1:22 PM

Era råttors favorit GODIS?!

Det kanske redan finns men vore kul om folk ville dela med sig av sina råttors favoritgodisar! Ingen mat nu utan bara det göttiga ;-)

Annons:
[pepparkatt]1
2/13/13, 1:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

La ju in en bild men den ville inte.. Ok jag börjar! Mina råttor är sålda på majs på burk och nötter (osaltade osv såklart) :-)

Schiizop
2/13/13, 2:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Haha vet inte om ägg räknas som det lite mer "goda" eller vad man ska säga. Men aja dom är i alla fall helt galna i stekt ägg. Sen så älskar dom också torkade bananer (utan socker och salt) 

dorkey
2/13/13, 2:35 PM
#3

Ägg & Popcorn! Helt klart. Mina var helt totalt galen i osaltat popcorn som man poppar själv i kastrull.


Gahich
2/13/13, 3:17 PM
#4

Popcorn är nog de bästa här hemma också!


Melissa V
2/13/13, 4:19 PM
#5

Majs är mumma men när vi gottar till de rejält så är det ostbågar (som de får en halv av typ extremt sällan) Inte för de äter så mycket då de skalar dom

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum


Apootie
2/13/13, 4:20 PM
#6

*tass* :D

Annons:
kingston&charlie
2/13/13, 4:33 PM
#7

Vaniljdroppar :) de blir som galna tipsar vekligen om det!

kingston&charlie
2/13/13, 4:36 PM
#8

mjölklinser heter dem och finns på ica maxi :)

Skogsmongot
2/13/13, 4:53 PM
#9

#8 hehe, mina dissar mjölklinser helt..

Favorit-"godiset" här är nog ägg och leverpastej  Har gett mina två killar en halv ostboll var en gång, och det var då VÄLDIGT uppskattat 

Bananbullar
2/13/13, 5:13 PM
#10

Är nyfiken på de där popcornen ni pratar om. Antar att de finns att köpa i vanliga mataffärer? Alltså, popcorn man poppar själv utan salt osv.


ceccie
2/13/13, 6:10 PM
#11

Jag poppar vanliga popcorn. Häller upp i speciell skål som inte saltas

[pepparkatt]1
2/13/13, 6:46 PM
#12

Popcorn ska jag helt klart prova!

Melissa V
2/13/13, 6:47 PM
#13

mina måste vara av en annan planet för ingen gillar popcorn

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum


Annons:
darkness
2/13/13, 7:39 PM
#14

Mina gillar de mesta men majskrokar är mumma om inte beroendeframkallade? Slutar med att jag sitter o äter dom fast de knappt smakar nöe :P

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

loiiizz
2/13/13, 8:03 PM
#15

Mina killar ÄLSKAR havrefrasflingorna 

Lilith
2/13/13, 11:06 PM
#16

Sharonfrukt gör flocken här hemma helt tokiga

[[Mellebelle]]
2/14/13, 1:22 AM
#17

mina råttor är helt gaalna i mjölklinser! :)

Elinisa
2/14/13, 3:23 AM
#18

I smaskighetsordning: 1(godast): banan, 2: ärtor, 3: pinjenötter, 4: potatismos, 5: pannkaka, 6: avocado, 7: pumpafrö, 8: okokt fullkornspasta

tove.mcgrath
2/14/13, 9:31 AM
#19

MAJS!! Är den klara favoriten men ost och leverpastej är med mumma:) men har man majs gör de precis vad man vill och lite till och de kan tränas hur länge som helst köns det som xD

kingston&charlie
2/14/13, 11:14 PM
#20
Annons:
deeremf
2/14/13, 11:42 PM
#21

osaltade nötter, då kan man promenera runt buren och man har fyra små ansikten som stirrar och följer efter en.

KastKatt
2/16/13, 7:19 PM
#22

Hundmat, majs och ärtor.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

SoKawaii
2/16/13, 10:34 PM
#23

Pinjenötter och skinka ligger på topplistan här.

"Do small things, with great love"

ylva00
3/27/13, 9:02 PM
#24

Putt

Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram

DaniPoo
3/27/13, 9:12 PM
#25

Mina blir galna av majs och hasselnötter

0genom0
3/27/13, 9:25 PM
#26

Mina grabbar gör nästan vad som helst för mandel.

lillaeld
3/27/13, 9:56 PM
#27

mjölklinser, utan tvekan!
Btw, är det någon som vet lite mer ingående hur pass onyttiga dessa är?

Annons:
Stephanie
3/27/13, 10:03 PM
#28

Mina råttors absolut bästa favorit no 1 ever är räkor. 😃 Då jäklar gäller det att passa fingrarna!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[mitzylinnea]
3/27/13, 10:44 PM
#29

Mina råttor gillar mjölklinser mest av allt! 😃

MikkansBuse
3/28/13, 2:12 PM
#30

Mammas smörgås på kvällskvisten är väl en favorit, då jag aldrig får vara i fred… 😃

Fisfia
3/28/13, 5:29 PM
#31

Glass vinner här!

Mallan_98
3/29/13, 12:09 PM
#32

Mina är helt tokiga i ägg och Gurka men även röda vindruvor.

De äter bara de som är inne och lämnar allt skal.

Apootie
3/29/13, 12:15 PM
#33

När mina får yoghurt gräver den ena i skålen och äter med tassen 😂

Men deras absoluta favoritgodis är nog ostkrokar, som de brukar få en varsin ibland!

KastKatt
3/29/13, 8:04 PM
#34

Mina killar blir TOKIGA om de är ute när man äter choklad. Akira hoppade ett rejält hopp från soffan till bordet (trodde aldrig han kunde hoppa så långt) för att det fanns choklad där.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Annons:
[Anyniel]
3/29/13, 10:09 PM
#35

Mina fick smaka på lite riven cheddar idag, kan nog säga att det är deras favoritsynd än så länge.. ;)

Annars är det leverpastej som är nummer 1 här hemma, har man ätit en leverpastejsmacka får man passa sig så dom inte kryper in i munnen på en.. :P

marsala
9/6/13, 3:01 AM
#36

Kaksmet. Jag stoppade in min tumme med kaksmet på och blev huggen ORDENTLIGT i tummen. Jag trodde jag skulle bli ömsint slickad men det var tydligen alldeles för gott. Korkat att stoppa in tummen JA!

Annars är små bitar av Digestivekex populärt. Stoppar inte in fler tummar…

chelona
9/6/13, 7:52 PM
#37

Majs, eller osaltade pumpafrön. Solrosfrön går också hem. Fast de vill nog hellre ha glass…

Story time: I somras när jag och råttorna tillfälligt förflyttat oss till mina föräldrars källare så var höjdpunkten på eftermiddagarna att ge råttorna rester. Min mor är både rädd och allergisk, men hon skulle i somras komma över sin rädsla, vilket inte är svårt när man har en sådan charmig sak som Platon i buren. I alla fall så har vi satt oss på golvet, jag har öppnat buren och för att min mor skulle våga he maten i matskålen hade jag flyttat dem till mitt knä. Med ena handen, för i andra handen höll jag en GB Sandwich som jag höll på att käka. Så långt allting väl, min mor sitter och matar Platon när jag helt plötsligt känner någon dra i tröjärmen till min hand med glassen. Och mycket riktigt så är det Sokrates som riktigt kämpar för att få tag i den. Han kom så långt som att med tänderna slita och dra i glasspapperet, innan jag lyfte in honom i buren igen.
Moralen i sagan: Majs ratas alltid för glass, åtminstone om det är en GB Sandwich. 

Sokrates fick sorgligt nog aldrig smaka en GB Sandwich under sitt korta liv. Mest för att jag inte tycker att råttor ska äta glass. Men nog vill de ha det, alltid. Vare sig det bjuds eller ej.

💣

[malda]
9/6/13, 9:33 PM
#38

#33 Mina älskade också yoghurt! Jag brukade lägga in hela den "tomma" förpackningen i buren. Alltså, när jag hällt ur allt som gick att hälla ur. Skruvade av korken och de blev som galna ^^ Speciellt Siri som först slickade i sig allt som gick att nå, sällan har ja sett en så lång rått-tunga! Sedan började hon gnaga upp kartongen, kröp in i den och fortsatte frosseriet 😃

sarakaka
9/6/13, 11:04 PM
#39

Räkost!

EmilyOchMinaRåttor
9/30/18, 9:29 PM
#40

Mina är helt galna i piggelin!

Kaktusar
9/30/18, 10:41 PM
#41

Oj det här var en gammal tråd!
Men varför inte väcka den till liv. Mina älskar, som jag ser att några nämner, också majs på burk. Men någon gång fick de smaka ostbågar och så fort dom hör att vi äter det… blir det kaos i buren. Jag tror dom gillade det lite för mycket. Tyvärr får dom nöja sig med råttmaten 😂 medan jag fettar på med onyttigheter.

Annons:
Upp till toppen
Annons: