Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 4254 ggr
MFGhoulscout
4/10/11, 6:28 PM

Blöder ur örat!

;c Jag märkte här för några timmar sen att min lilla älskling hade torkat blod runt/i örat.
Tänkte tvätta av det, och helt plötsligt så börjar hon skaka på huvudet och blodet stänkte överallt. ;c nu blöder hon lite då och då, har försökt kolla hennes öra,men hon verkar inte ha något sår eller så.. D:
Någon som har en aning om vad som kan vara fel? Ringde till veterinären men de visste inte, och kliniken är stängd idag. ;c

Annons:
Allamej
4/10/11, 7:02 PM
#1

Veterinär direkt. Det pågår mindre trevliga saker i din tös öra och du vill verkligen fara till vetten för detta för om du inte gör det så kommer du att förlora henne. (been there done that, men jag medicinerade som en galning….)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

MFGhoulscout
4/10/11, 7:10 PM
#2

Men hon är pigg och så..Jag märker i alla fall inte något skumt i hennes beteende.
Och vad kostar det ungefär att gå till veterinären? ;c

Allamej
4/10/11, 7:21 PM
#3

Det var min tös med… Det kostar vad det kostar. Det är du som avgör om hon är värd det.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Huldan
4/10/11, 7:23 PM
#4

En undersökning kostar i alla fall här i piteå ett par hundra. Sedan kosatr det väldigt olika beroende på avd som behövs göras.

[Ratass]
4/10/11, 7:58 PM
#5

Du bör nog åka till vetten å be dem titta på henne iaf. för en undersökning här kostade det 200 eftersom jag redan hade medecinen så hon behövde inte skriva ut ny. Men om du säger att du int har råd till att gå till vetten elelr att det bara är för dyrt, då ska du helt enkelt inte ha råttor.

MFGhoulscout
4/10/11, 8:09 PM
#6

Nej absolut inte! klart att jag ska till vetten om det behövs.
jag undrade bara vad det kunde kosta,herregud.

Annons:
[Ratass]
4/10/11, 8:20 PM
#7

ville inte låta elak, men man blir så trött på folk, speciellt ungdomar som inte inser att djur faktiskt kostar att ha. Speciellt råttor som blir sjuka så lätt.. :/

Men jag hoppas hon blir bättre!

MFGhoulscout
4/11/11, 8:33 AM
#8

Ja, det förstår jag. Det blöder inte längre verkar det som,och Gloria(råttan) är pigg och glad,men jag har iaf bokat en tid hos veterinären :)
Pengar betyder ingenting,min lilla råddii betyder mycket för mig.
har aldrig varit hos en veterinär förut, därför frågade jag vad det kunde kosta (:

Elshira
4/11/11, 9:27 AM
#9

Antagligen är det någon form av öroninfektion som gått så långt att det kanske spräckt/skadat det inre delarna av örat. Med medecinering borde hon bli bra (om det nu inte är ngot allvarligare som en tummör eller så) även om hon kanske får nedsatt hörsel på det örat.

Oavsett så är det troligtvis väldigt smärtsamt så fick du itne en bokad tid idag så tycker jag du ska åka in akut med henne!

Hakuna matata!

[Ratass]
4/11/11, 9:38 AM
#10

lite of men ja såg din Gloria i månadens råtta, hon har samma teckning och färg som min Gloria :O

MFGhoulscout
4/11/11, 10:22 AM
#11

Elshira: Hon verkar inte ha ont, hon piper inte och är glad osv.

Ratass: Jaså? Hon är iaf väldigt söt :D

alexfifan
4/11/11, 9:50 PM
#12

Bra test för att se om hon har ont; ta en fuktig tops och rengör försiktigt, börjar hon slicka frenetiskt på dig så har hon väldigt ont.,..
Råkade ut för nästan samma sak med en av mina tjejer, for till veterinären som inte hittade någonting konstigt, fick instruktioner att rengöra med ett typ… medel jag fick med därifrån och det blev bra ganska direkt, ingen aning om vad det var förnågot men har inte märkt något konstigt sen dess och det har inte kommit tillbaka Oo

http://rattbus.blogg.se

you can't face the problem, if the problem is your face......

amanujacko
12/15/16, 9:49 PM
#13

Vet ni vilken antibiotika en råtta ska få vid öroninflammation?

Annons:
Upp till toppen
Annons: