Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1031 ggr
dogpoo
7/11/09, 2:55 AM

avel på zoo råttor

en jag känner har avlat på 2 zoo råttor, dom avlades på för att bli ödle mat men dom valde att behålla 2 bebisar.

båda föräldrarna är toppörade, och enligt dom på brommazoo där honan är köpt så ska båda hennes föräldrar vara toppörade. pappan till bebisarna är från zoo affären inne på coopforum i kungsängen.

hur vanligt är det att zoo råttor bär på dumbo? för en av bebisarna blev en liten dumbo.

Annons:
Absinthe
7/11/09, 3:00 AM
#1

Det är väl allt vanligare idag att zooråttor är dumbobärare faktiskt. Och har man haft "tur" i flera generationer och alltid avlat på en dumbobärare från någon kull och sen parar med en annan som också haft "tur" att spara dumbobärare ifrån kullarna så är det ju faktiskt väldigt möjligt att det kan dyka upp dumbo på råttor som paras från zoo. =)

dogpoo
7/11/09, 3:06 AM
#2

men jag förväntade mig inte att det skulle bli någon liten dumbo.

Absinthe
7/11/09, 3:08 AM
#3

Nej det är väl så när man parar till synes två toppörade, då tänker man ju inte på möjligheterna i att de kan vara dumbobärare om man inte vet allt för mycket om deras bakgrund.. ^^,

MangoMelon
7/11/09, 4:57 AM
#4

Det hände mig ^^ Jag parade en dumbo med en tillsynes toppörad, och så vart det dumbo bland bebisarna :p

Det visade sig att långt bak i ledet hade det funnits en dumbo och så hade det blivit bärare, och råkat sig att man avlat på en sån varje gång, ända tills det kom till min Sune som nu användes, han är också dumbobärare :D

Det kom som en riktig överraskning, men som en vis person en gång sa:

Det är som ett lotteri, och du vann!

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: