Annons:
Etikettlänkar
Läst 4780 ggr
Zolah
2013-03-18 13:00

Online butiker - Tips och erfarenheter

Tänkte det skulle kunna vara kul med en tråd där man kan tipsa om olika online butiker samt skriva vilken erfarenhet man har av dem!

Kommer att editera den här tråden eftersom och gör det bara för skoj skull än så länge för att se om det var en bra ide att skapa tråden :3

**- Valuta omvandlare -
**

http://www.valuta.se/

www.xe.com

eller

www.forex.se ( räknar dock in vad det kostar att omvandla valutan hos dom har jag för mig )

- Online affärer -

Zooplus.com/dk/se :En allt-i-allo affär, bra att kolla alla sidor för deras sortiment och pris är olika.

Vill du hitta saker snabbt i tråden? tryck CTRL+F och skriv in i sökrutan tex 'Zooplus' så söker din internetläsare upp där 'zooplus' nämns. 

- Formulär för recensioner -

Namn : [skriv butikens namn här]

Omdöme: [vad var bra/dåligt? något som kunnat göras bättre?]

-----------------

-Exempel -

Namn : Kullagulla's råtteri shop

Omdöme : Snabb leverans och bra priser, paketerat lite slarvigt så en vattenflaska hade spruckit, men fick en ny gratis efter jag hade kontaktat dem! rekomenderar dem starkt :)

kullagullas.se ( om inte länken finns uppskrivet så lämna gärna adressen så den kan skrivas upp på första inlägget i tråden ! )

Några frågor? PMa mig eller skriv i tråden :)

Annons:
[Anyniel]
2013-03-18 13:13
#1

Namn : Zooplus.DK

Omdömme: Otroligt snabb leverans och shyssta priser. Tre av mina varor var tyvärr trasiga men så fort vi mailade Zooplus om detta fick i pengarna tillbaka och en ursäkt, så det är inget jag sörjer direkt! Bra kvalité på grejerna - så jag kan starkt rekommendera dem. Plus att man får en rätt saftig rabatt första gången man beställer. Gillas!

Zolah
2013-03-18 13:23
#2

Namn: zooplus.com

Omdöme:

bra priser och snabb leverans, allt kom till dörren. Har beställt en furet tower och ett klösträd, och är lika nöjd båda gångerna. Första gången man beställer får man 5% rabatt hos dem och det gillas starkt!

hemsidan är bra och lätt att titta igenom, man tar helt enkelt den kategori som passar en bäst.

Klart den billigaste sidan jag har hittat och beställt från på internet och kan inte säga annat än att jag är nöjd! frakten blir också gratis om det man beställt går över 69 euro :)

Denna kommentar har tagits bort.
[Anyniel]
2013-03-18 13:35
#4

Namn : Ratwarehouse - http://ratwarehouse.com/

Omdöme: Väldigt missnöjd. Först tog det väldigt lång tid för dem att ens skeppa våra grejer, vi mailade och fick svaret att dom fått slut på lagret - vilket vi godtog. Vi hade valt snabbaste fraktsättet, men det tog ändå 3 veckor för att få hem sakerna. Nu när vi fick hem sakerna idag, var packningen trasig, en av sakerna var totalt söndermosad och inget låg som det skulle. Hampafrön överallt och igloon jag köpt var i bitar.
Vi har mailat om detta och får se vilket svar vi får, kommer hur som helst inte beställa därifrån igen!

Denna kommentar har tagits bort.
Zakaraa
2013-03-18 14:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Inget tips utan snarare en Varning.

Namn: EquineCanineFeline.com
Omdöme: (minus) -10 av 10 möjliga.
Beställde en bur från denna butik efter någon vecka fick jag mejl om att jag inte betalat fraktkostnaden vilket jag hade. Sedan kom det fram att de hade skrivit fel fraktsumma och jag blev tvungen att betala 40% mer än den summan jag redan betalat.

Buren tog över en månad att komma och när den väl kom så var paketet trasigt. Det var så enormt dåligt packat att det inte kunde göra något annat än gå sönder (se bild för den extremt dåliga packningen) så det är inte enbart fraktfirman i detta fall. (notera toalådan som är inslagen i en plastpåse tejpad på utsidan av packkartongen. Man kan även se på den högra bilden att hela toppen på gallret är Böjt)

Jag mejlade direkt med omkring 8-10 bilder på hur förpackningen såg ut och hur stor skadan var. Jag fick inte ett svar.
Jag har mejlat flera gånger under ett års tid utan svar. Än idag har jag inte fått något svar trots att jag beställde buren oktober 2010.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
Cederin
2013-03-21 12:08
#7

Namn : Ratwarehouse, http://ratwarehouse.com/

Omdöme: Mycket nöjd. Har beställt två gånger därifrån, första gången fick jag hem sakerna på 4 dagar, andra gången tog det dessvärre mer än en vecka men båda gångerna har sakerna kommit hela och fina, hängmattorna därifrån är mycket välgjorda och fina. Plus för att man kan specialbeställa hängmattor. Snabb kundservice vid frågor. Roligt utbud.

Enda minuset är väl att frakten kan rusa iväg något.

Medarbetare på Naglar och Hår

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
nniikaa
2014-05-02 23:49
#16

Namn: Lux-shoppen,http://www.lux-shoppen.dk/index.php

Omdöme: Tipsar om denna då de hade mycket intressanta råttsaker, t.ex. massvis med olika hängmattor där man får välja färg själv för de som inte kan sy egna. Fick personligen en hel del inspiration till vad jag själv kan tänkas sy till mina. Tänkte beställa där ikväll, återkommer med erfarenhet. (:

Zakaraa
2014-05-02 23:57
#17

#16 kolla i #0 för hur du skriver recensionen :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

nniikaa
2014-05-03 00:02
#18

tror det blev rätt nu. (:

kigon
2014-05-03 17:06
#19

Namn : PetsOnline

Omdöme: Rekommenderar! Riktigt bra priser, men kunde ha ett större sortiment. Använder den för att köpa hem kattmat men kan även användas till att köpa vattenflaskor eller hundmat till egengjord foderblandning. Har aldrig haft ett problem, de är paketerade väl och har aldrig strulat med frakttid eller dylikt!

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Zakaraa
2015-10-10 00:04
#20

Puttar upp tråden, tycker den är värd att få fler inlägg med tips på butiker!

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
Xellius
2015-10-10 00:49
#21

Namn: Djurmaxi.se

Omdöme:  väldigt nöjd! Dom har ett stort utbud och jag fick grejerna relativt fort. Problemfritt hela vägen helt enkelt. :)

Upp till toppen
Annons: