Annons:
Etikettbilder-videor
Läst 4407 ggr
Terato
2008-12-30 22:00

Chocolate Agouti (A*-bb) *fototråd*

Jag VET att det finns en massa chocolate agoutis där ute! Gimme some pictures!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Annons:
zickan
2008-12-30 22:22
#1

Lite synd att min dator dog och alla bilderna försvann. Hade flera st ur en kull coh en hane på lån.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

KickanW
2009-01-01 05:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Thirre
2009-04-12 11:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Granathens Cybister-La-Paz Lite dåligt ljus så han ser "blaskigare" och gråare än vad han egentligen är..

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Thirre
2009-04-12 12:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Och så kort på den nyans jag strävar efter hos chocolate agouti, kort på den råttan jag anser vara mycket snygg chocolate agouti. Min underbara Kent.. (Kärleken Väntar) Starten till min linje, tillsammans med Ladugårdens Minas Anor. Tyvärr är kortet suddigt, man hade inte så bra kameror förr och nog var den som hade fingret på avtryckaren sämre fotograf än nu.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Grodan
2009-10-09 08:46
#5

#4 Kent… Kyss Han var en ren Arinella baserad på råttor från E.J.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[MissDiss]
2009-10-09 16:20
#6

Är det någon skillnad på chocolate agouti och agouti?

Annons:
[Mharya]
2009-10-09 18:01
#7

Åh, vilken mysig och fin färg! :D

Terato
2009-10-09 21:39
#8

#6 Japp! chocolate agouti har en chokladgen(eller två, rättare sagt)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

SweGizmo
2009-10-09 21:45
#9

Hur ser man skillnad på en vanlig agouti och en chocolate agouti, för mig ser dem lika dana ut:s

Min blogg: SweGizmo.se

Terato
2009-10-09 21:54
#10

Jag är inte så bra på detta men chocolate agouti ska väl ha ett mer varmt(mer rött) intryck och vara chokladfärgade i tickningen istället för svart.

Alltså, det svarta på hårstråna är inte lika intensivt svartfärgade utan nerblekta till choklad. Tänker jag rätt, då, ni kunniga?

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Thirre
2009-10-11 12:20
#11

#5 Ja.. Kent.. Underbar råtta från en nästan lika underbar far. Att jag skriver nästan är för att Kent är en råtta som var nästintill perfekt, så nära det går att få en "perfekt" råtta men hans far gick inte av för hackor heller. Tamagotchie (arinellas Tamagotchi) var också underbar.. Tvår råttor som ligger mig mycket varmt om hjärtat och Kent har mer eller mindre satt en standard på hur jag vill att råttor skall vara.

Chocolate agouti är varmare än agouti och "behagligare" i färgen i mina ögon. Då de saknar det svarta och har inte lika mycket grått får man naturligt en varmare nyans. De är rödare men man kan nog lägga till mer "orangea" också.. Men inte orangea likt cinnamon. Chocolate agouti har även en litet varmare och "champagneinslag" på magen där en del agouti är mer gråa och ger lite kallare intryck.

Om man sätter en cinnamon, chocolate agouti och agouti bredvid varandra ska man se tydliga skillnader. Men en hel del råttor som kallas för chocolate agouti är inte det i mina ögon..

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Emmieline
2013-09-18 20:39
#12

putt

Zakaraa
2013-09-20 03:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Ladugårdens Grevinna Grönpeppar, chocolate agouti :)
Bilden visas även i varianttråden *woop*

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
JoySurrender
2013-09-20 08:43
#14

#2 Wow!!!

Fina råttor för övrigt i tråden också förstås!

Vilken härligt varm färg!

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

Upp till toppen
Annons: