Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 454 ggr
Ellipelli_jo
2017-10-17 19:52

Han tycker inte om händer

Mina två hanar är från en djurbutik i lund. Jag vet om att det inte är bra att köpa ifån djurbutiker men jag gick dit för att kolla in djuren, jag fick hålla dem och var fast. Jag har haft råttor innan då vi födde upp sen hände en olycka som gjorde att vi slutade. Men till saken så har jag två hanar, den ena hanen tycker om att vara i handen den andre får panik och så fort man rör han så blir han stressad och vill bara bort. Jag undrar om ni kanske har några tips på hur man kan lära den ena hanen att tycka om mina händer

Annons:
Händigaråttan
2017-10-17 19:56
#1

Smeta In händerna med något gott och placera dem i buren och låt dem slicka bort det har jag gjort med mina

Ellipelli_jo
2017-10-17 20:10
#2

#1 Har det gått bra att lyfta dem och så efteråt?

Metalhead93
2017-10-17 23:20
#3

Så har jag också gjort. Jag har haft barnmat på burk på fingret eller majsvälling.

Metalhead93
2017-10-17 23:21
#4

Piper han o så när du försöler lyfta han?

Händigaråttan
2017-10-18 00:08
#5

Jo men det tycker jag absolut sen så är också ett tips att bära runt på honom. Skaffa en tjocktröja med stor ficka och sen tar du han och brorsan i den medan du gör ärenden, runt i huset/liknande. Han kommer inte gilla att du lyfter honom i början men det låter lite som att han är ovan med dig. Dessa två, I kombination med att i största mån aldrig tvinga sig på dem utan låta dem komma till dig har fungerat för mig på de herrar jag har fått privilegiet att äga, dessa har varit en salig blandning omplaceringar både från butik och uppfödare så tror du kan ta detta som ganska generellt

Ellipelli_jo
2017-10-18 07:18
#6

#4 Nej han springer iväg om han får chansen

Annons:
tanglytails
2017-10-18 07:18
#7

Hur gamla? Har du läst Vanliga råttfrågor? Där finns tre olika artiklar om att tämja råttor.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Upp till toppen
Annons: