Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 677 ggr
Novachan
2017-09-22 22:52

Skvätteri av kiss på vägg

Läste i denna tråd: http://rattor.ifokus.se/discussions/52f61c8bce12c4582b001003-kisskydd att det kan hända att råttor lyckas skvätta en del kiss till vägg intill bur. Men då undrar jag om detta har skett i höjd med deras hyllplan? Eller kan råttor kissa utan att sitta på en mer plan yta; alltså kan de kissa samtidigt som de klättrar på en gallervägg? - Jag undrar alltså om detta är något man behöver oroa sig för om en gallervägg inte har hyllplan - så att man kan försöka planera vart man ska placera kiss-skydd/ställa buren.

Annons:
tanglytails
2017-09-23 18:47
#1

Mycket troligt att dom kissar medan dom klättrar, ja. Du kan inte undvika det genom att undvika hyllplan .

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Metalhead93
2017-09-23 19:20
#2

Jag köpte en gipsskiva som jag kapade till i lika storlek som burens baksida och klädde den med en snygg vaxduk. Kostar inte så mycket, blir väldigt bra och är dessytom snyggt. Har även en likadan skiva mot ena kortsidan då buren står i ett hörn.

[S.l.e.N]
2017-09-23 19:47
#3

prova sätta upp en vaxduk bakom buren på väggen

Novachan
2017-09-23 20:26
#4

Okej bra att veta att det inte spelar någon roll med hyllplan eller inte!

Vad jag har förstått så kan både honor och hanar skvätta… Men hur vanligt är detta? - kanske svårt att säga men brukar era råttor göra det? Och är det någon som vet på ett ungefär hur långt det kan skvätta? - tänker om man t.ex. behöver ha något under buren om den står på ett bord, hur mycket va bordet kan bli ner skvätt och bör man se upp med vart man sätter sina fötter för att inte trampa i piss osv. Om buren står i ett hörn kan man ju ha skvättskydd på två sidor, men tänker på resterande sidor!

Upp till toppen
Annons: