Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 359 ggr
Mixey
2017-08-18 07:58

Lite Frågor Om Min Råttas Beteende

Hejsan. (Långt inlägg) Igår blev jag mamma till två dumbo-råttor, Pudding och Pumpan. Dom är väldigt bra kompisar och vill göra mycket tillsammas. Dom verkade lugna när vi körde hem dom och när jag släppe in dom i buren gick dom två helt skilda vägar. Pudding gick in i ett rör dom har i buren och har bara gått ut för att äta mat och en liten stund när jag precis vaknat medans Pumpan började direkt med att klättra upp på gallret och kom inte ner igen. Pudding förstår jag att hon är en lite mer nervös råtta men Pumpan förstår jag inte riktigt. Jag har tagit ner henne en gång ifrån gallret för att hon satt där uppe i minst 2-3 timmar och då gick hon in i röret till sin kompis, men inatt vaknade jag av att Pudding fick röret hon satt i att låta så att jag vaknade och då fick jag se Pumpam som klättrade upp på gallret igen och där har hon suttit tills jag vaknade. Jag är lite orolig för om hon inte vågar klättra ner? Hon klättrar upp men inte ner. Har någon varit med om detta? I så fall, vet ni var det var för något? Pudding gick ut ur röret för en liten stund imorse precis när jag vaknat och hon kunde både klättra upp och ner men så fort jag kom i närheten eller gjorde ett ljud sprang hon in i röret, så hon är nog bara en nervös råtta, men jag är lite mer osäker på vad Pumpan håller på med. :/

Annons:
tanglytails
2017-08-18 13:07
#1

Låter som rädsla, många rädda råttor jag sett klättrar upp & sitter & trycker där bara.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Mixey
2017-08-18 13:29
#2

Jag förstår… Har stängt dörren in till deras bur och lämnat dom ensamma under dagen för att jag tänkte att det kanske skulle kunna vara det Tack för svar.

tanglytails
2017-08-18 17:44
#3

Har du läst under Vanliga råttfrågor? Finns bl.a. artikel om råttors beteende, hur man tämjer råttor osv osv. Kan vara bra att tag i det så tidigt som möjligt 🙂

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Upp till toppen
Annons: