Annons:
Etikettråttägare
Läst 548 ggr
Heraochnyx
2017-08-06 17:07

Ensam råtta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är så att hag fick akut avliva min ena råtta för hennes ens körtel knöl sprack och det kom ut vävnad och hon hade otroligt ont (låg och skakade och skrek till av och an) nu är det så att hon (nyx) har en syster som lever kvar (hera) bara det jag har inte hjärta att lämna över henne till någon annan. Hera är ett och halvt år. Men jag vill inte att hon ska vara ensam heller. Jag har smått panik och vet ej vad jag ska göra. Hera är frisk och kry mår bra verkar inte vara ledsen för nyx är död.

Annons:
tanglytails
2017-08-06 18:52
#1

Hade passat på att skaffa kompisar, hon är inte så gammal. Kanske 2 ungdomar/bebisar 🙂

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

zickan
2017-08-06 18:59
#2

Vad tråkigt du förlorade din vän och i så tråkiga omständigheter. 

Men det är så kul att läsa en som verkligen vill behålla sin råtta och inte slänger ut en annons det första man gör. För att kompisen går bort och man inte vill försöka mer. Håller med som ovan. Just nu är det lite svårt hitta små råttor. Men det är ett par tjuvparningskullar som har skett neråt landet. Som jag förstått det. Och dessa verkar det va flera som ännu söker hem. 1-2 små hade inte varit helt fel att försöka hitta. Enklare introducera yngre med äldre. Och två så får man två i samma ålder och förhoppningsvis blir ena inte ensam för länge när de blir gamla. 
Men sedan har du råtthjälpen och många omplacerings annonser. Att ta från dessa håll stöttar du en hel del och bereder plats för nya som behöver in akut till råtthjälpen

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Heraochnyx
2017-08-06 20:02
#3

Tack för svaren !! Uppskattas

Upp till toppen
Annons: